Καύσιμα: Στο κόκκινο οι τιμές - Πτώση της ζήτησης φοβάται η αγορά

Καύσιμα: Στο κόκκινο οι τιμές - Πτώση της ζήτησης φοβάται η αγορά
Τετάρτη, 12/10/2022 - 06:22

Ο μεγάλος πονοκέφαλος της αγοράς είναι οι τιμές των καυσίμων, όπου τόσο η βενζίνη όσο και το ντίζελ είναι πάνω από το 2 ευρώ και χωρίς πλέον fuel pass για την ενίσχυση των οδηγών.

Με την τιμή του πετρελαίου κίνησης να χτυπά «κόκκινο» καθώς η μέση τιμή έφτασε χθες τα 2,053 ευρώ ανά λίτρο υψηλότερα και από την αμόλυβδη (2,017 ευρώ/λίτρο) στην αγορά καυσίμων υπάρχει προβληματισμός για τις καταναλώσεις.

Η κατανάλωση του ντίζελ κίνησης τον Σεπτέμβριο με βάση παράγοντες της αγοράς κινήθηκε ανοδικά σε σχέση με τον Αύγουστο με ώθηση από την επιδότηση, η οποία πλέον κόπηκε ανεβάζοντας την τιμή σε δυσθεώρητα ύψη. Αντίθετα πτωτικά κινήθηκε η κατανάλωση βενζίνης τον Σεπτέμβριο, όπως και τον Αύγουστο. Ειδικότερα, τον Αύγουστο οι βενζίνες είχαν μείωση της τάξης του 4,2% ενώ το ντίζελ κίνησης είχε αύξηση της τάξης του 5,3%. Σε επίπεδο οκταμήνου η αγορά ήταν ανοδική σε σχέση με το 2021. Όλα τα καύσιμα κίνησης είχαν άνοδο 6,2% με το ντίζελ να έχει ένα +7,9% και τις βενζίνες στο +4,3%.

Η ανησυχία της αγοράς είναι για το πώς θα κινηθεί η κατανάλωση την ώρα που οι τιμές κινούνται σταθερά ανοδικά και με δεδομένο ότι η τουριστική κίνηση που δίνει μία ώθηση στη ζήτηση βαίνει προς το τέλος της.

Ο μεγάλος πονοκέφαλος της αγοράς είναι οι τιμές των καυσίμων, όπου τόσο η βενζίνη όσο και το ντίζελ είναι πάνω από το 2 ευρώ και χωρίς πλέον fuel pass για την ενίσχυση των οδηγών. Με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και τις τελευταίες τιμές που έχει αναρτήσει (10 Οκτωβρίου) η μέση τιμής της αμόλυβδης 95 οκτανίων διαμορφώθηκε στα 2,017 ευρώ ανά λίτρο. Η τιμή της αμόλυβδης 100 οκτανίων στα 2,212 ευρώ ανά λίτρο. Το ντίζελ κίνησης είναι στα 2,053 ευρώ ανά λίτρο και το υγραέριο κίνησης στα 0,991 ευρώ.

Η δε πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου δεν δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης. Σημειώνεται ότι βασικοί υπουργοί του ΟΠΕΚ+ συμφώνησαν σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Η εν λόγω περικοπή είναι σαφώς ανώτερη από το 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα που είχε αναφερθεί το προηγούμενο διάστημα. Με αυτό τον τρόπο, τα μέλη του ΟΠΕΚ+ όχι μόνο υιοθέτησαν την πρόταση της Μόσχας για τη μείωση της παραγωγής, ώστε να κρατηθούν ψηλά οι τιμές, αλλά την ενίσχυσε κιόλας, καθώς η Ρωσία είχε εισηγηθεί τη μείωση κατά ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, ενώ η απόφαση που ελήφθη είναι για τα διπλάσια.