ΔΕΣΦΑ: Έως τον Δεκέμβριο και τα Σάββατα η λειτουργία φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ

ΔΕΣΦΑ: Έως τον Δεκέμβριο και τα Σάββατα η λειτουργία φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ
Τετάρτη, 16/07/2025 - 08:14

Την παράταση λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) που διαθέτει ο ΔΕΣΦΑ απέναντι από τη Ρεβυθούσα και κατά τα Σαββατοκύριακα, από τον Ιούλιο έως το τέλος του έτους, ζητεί η ΕΝΑΟΝ.

Σκοπός του αιτήματος είναι να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη τροφοδοσία του δικτύου της ΒΙΠΕ Πάτρας με φυσικό αέριο, έως ότου τεθεί σε πλήρη λειτουργία η δεύτερη δεξαμενή ΥΦΑ του σταθμού μικρής κλίμακας που τροφοδοτεί το συγκεκριμένο δίκτυο. Συγκεκριμένα η ΕΝΑΟΝ με επιστολή της αλλά και σχετικές επικοινωνίες έχει ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ την προσωρινή παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας πέραν των πέντε εργάσιμων ημερών της εβδομάδας και για μία ακόμα ημέρα εντός του Σαββατοκύριακου.

Έτσι ο ΔΕΣΦΑ απαντώντας στο αίτημα προτείνει την παροχή της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ τα Σάββατα για τους μήνες Ιούλιο έως Δεκέμβριο προσφέροντας, κατά τις ημέρες αυτές, τέσσερεις Χρονοθυρίδες Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ. Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η πρόταση αυτή:

  • Ικανοποιεί το αίτημα της ΕΝΑΟΝ, παρέχοντας ένα μικρό επιπλέον χρονικό διάστημα εφαρμογής για λόγους ασφάλειας σχεδιασμού.
  • Παρέχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης πρόσθετων φορτώσεων σε όλους τους Χρήστες ΟΔΥΦΑ.
  • Είναι η πλέον οικονομικά αποδοτική λύση, καθώς με ένα δρομολόγιο δύναται να εξυπηρετηθούν κατ’ ελάχιστο ένα φορτηγό και κατά μέγιστο τέσσερα (αφού τόσα βυτία μπορεί να μεταφέρει το πλοίο μεταφοράς σε μία του διαδρομή). Παροχή δε επιπλέον χρονοθυρίδων φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ θα οδηγούσε σε σημαντική αύξηση του κόστους παροχής της υπηρεσίας κατά τις ημέρες αυτές.

Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η παροχή επιπλέον χρονοθυρίδων φόρτωσης φορτηγών ΥΦΑ θα οδηγούσε σε σημαντική αύξηση του κόστους παροχής της υπηρεσίας κατά τις ημέρες αυτές και συγκεκριμένα το κόστος παροχής της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ, θα έφθανε σε 6.000 ευρώ ανά Σάββατο.

Το ανωτέρω κόστος περιλαμβάνει το κόστος μίσθωσης και λειτουργίας του πλοίου μεταφοράς φορτηγών Φ-ΥΦΑ για οκτώ ώρες, συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμου, και το κόστος υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων του ΔΕΣΦΑ.

Με βάση τον αριθμό των προσφερόμενων χρονοθυρίδων, καθώς και το κόστος της πρόσθετης υπηρεσίας, το κόστος που αναλογεί ανά προσφερόμενη Χρονοθυρίδα Φόρτωσης ανέρχεται σε 1.500 ευρώ, το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο από το ισχύον τιμολόγιο των 650 ευρώ ανά φόρτωση, οπότε είναι πιθανό να αποτελέσει εμπόδιο στη χρήση των συγκεκριμένων χρονοθυρίδων από τους χρήστες.

Λαμβάνοντας υπόψη το υφιστάμενο υβριδικό καθεστώς τιμολόγησης καθώς και την ανάγκη ηπιότερης μετάβασης σε υψηλότερο κόστος χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο ΔΕΣΦΑ προτείνει τον καθορισμό προσωρινού τιμολογίου χρήσης της υπηρεσίας Φ-ΥΦΑ για τα Σάββατα σε 1.000 ευρώ ανά Χρονοθυρίδα Φόρτωσης, με παράλληλη διατήρηση του τιμολογίου χρήσης για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή στα σημερινά επίπεδα.

Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ με το προτεινόμενο ύψος τιμολογίου διατηρείται η ίδια λογική υβριδικής τιμολόγησης με τις καθημερινές ημέρες της εβδομάδας, παρέχοντας ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικότητας και ανάκτησης του σχετικού κόστους και προσφέροντας την υπηρεσία Φ-ΥΦΑ τα Σάββατα, εξασφαλίζοντας ελεύθερη πρόσβαση σε τρίτους, ιδιαίτερα καθώς το περιορισμένο χρονικό διάστημα εφαρμογής θα επιτρέψει την αξιολόγηση της αποδοχής του από την αγορά.