Η χθεσινή ανακοίνωση της συνεργασίας Nova–nrg του oμίλου Motor Oil για την παροχή συνδυαστικών πακέτων internet και ενέργειας καταδεικνύει ότι οι πάροχοι ενέργειας αξιοποιούν τη σύγκλιση των δύο κλάδων ως εργαλείο εμπορικής ενίσχυσης, σε μια περίοδο όπου η σταθερή βάση πελατών και η πιστότητα αποκτούν καθοριστική σημασία.
Τα συνδυαστικά πακέτα αποτελούν για τους ενεργειακούς παρόχους μια νέα γέφυρα με τον καταναλωτή, καθώς προσφέρουν όχι μόνο οικονομικό όφελος, αλλά και μια ολοκληρωμένη εμπειρία που συνδέει δύο υπηρεσίες κρίσιμες για το νοικοκυριό, το ρεύμα και το internet. Με τον κλάδο της ενέργειας να έχει περάσει μία τριετία μεγάλης μεταβλητότητας και τον ανταγωνισμό στις τιμές να είναι πλέον έντονος, οι εταιρείες αναζητούν διαρκώς νέα εργαλεία διαφοροποίησης.
Η παρουσία της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες λειτουργεί ως επιταχυντής για ολόκληρη την αγορά. Με το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους ανάπτυξης δικτύου οπτικών ινών και δυνατότητα προσφοράς ιδιαίτερα ανταγωνιστικών τιμών, η εταιρεία στοχεύει σε 590.000 συνδρομητές έως το 2028, διεκδικώντας μερίδιο 11,6% στη σταθερή τηλεφωνία.
Σύμφωνα με το πλάνο που παρουσίασε στο Λονδίνο για την επόμενη τριετία, ο Όμιλος της ΔΕΗ μέσω της 100% θυγατρικής του ΔΕΗ FiberGrid θα προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα την κατασκευή και εκμετάλλευση του πανελλαδικού δικτύου Fiber-To-The-Home, με στόχο τα 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα στο τέλος του 2028. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ λάνσαρε την υπηρεσία το 2025, με την κάλυψη να έχει ήδη φτάσει τα 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Η νέα συνεργασία Nova–nrg έρχεται να ενισχύσει αυτή τη δυναμική. Το κοινό πακέτο που λανσάρουν δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να συνδυάσουν υπηρεσίες FTTH της Nova με προϊόντα ενέργειας της nrg, με έκπτωση 10 ευρώ τον μήνα για 24 μήνες και ταχύτητες από 300 Mbps. Η nrg, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τη στρατηγική θέση του Ομίλου Motor Oil στην αγορά ενέργειας, επιχειρεί να διευρύνει την παρουσία της σε ένα νέο πεδίο, προσφέροντας στον πελάτη μια ολοκληρωμένη εμπειρία υπηρεσιών. Η Nova από την πλευρά της ενισχύει το αποτύπωμά της στο FTTH, αξιοποιώντας τη συνεργασία ως μέσο προσέλκυσης νέων συνδρομητών και αύξησης της πιστότητας.
Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε πριν λίγους μήνες και η Protergia (Metlen), η οποία προχώρησε σε στρατηγική σύμπραξη με την COSMOTE TELEKOM, εντάσσοντας τα ενεργειακά της προϊόντα στο οικοσύστημα MagentaONE. Οι οικιακοί πελάτες σταθερής της COSMOTE που επιλέγουν το πρόγραμμα Protergia Picasso κερδίζουν έκπτωση 5 ευρώ κάθε μήνα για δύο έτη, αποκτώντας ταυτόχρονα πρόσβαση σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που ενώνει σταθερή και κινητή τηλεφωνία, τηλεόραση, smart home, ασφάλιση και πλέον ενέργεια. Το Protergia Picasso, με εννέα πακέτα σταθερής χρέωσης που καλύπτουν όλες τις ενεργειακές χρεώσεις (ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες), λειτουργεί ως εργαλείο προβλεψιμότητας για τον καταναλωτή και ταυτόχρονα ως μέσο εμπορικής ενίσχυσης για τον πάροχο.
Η τάση των συνδυαστικών πακέτων φαίνεται πλέον να αποκτά χαρακτηριστικά νέου μοντέλου αγοράς. Για τους ενεργειακούς παρόχους αποτελεί έναν τρόπο να χτίσουν πιο σταθερές σχέσεις με τους πελάτες τους, μειώνοντας τον κίνδυνο μετακινήσεων και ενισχύοντας το customer lifetime value. Για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες λειτουργεί ως πρόσθετο «κλείδωμα» πελατών σε ένα περιβάλλον όπου η διείσδυση της οπτικής ίνας αλλάζει τους όρους του ανταγωνισμού.






