Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Οι βασικές προβλέψεις για ηλεκτροκίνηση και απολιγνιτοποίηση

Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Οι βασικές προβλέψεις για ηλεκτροκίνηση και απολιγνιτοποίηση
Eurokinissi
Τετάρτη, 18/05/2022 - 16:31

Μία σειρά από προβλέψεις σχετικά με την απολιγνιτοποίηση και την ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνονται στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο νόμο που κατατέθηκε σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή.

Μία σειρά από προβλέψεις σχετικά με την απολιγνιτοποίηση και την ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνονται στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο νόμο που κατατέθηκε σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή.

Ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος ορίζει το θεσμικό πλαίσιο και θέτει συγκεκριμένους στόχους για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί κλιματικοί στόχοι για το 2030 και η μετάβαση σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.

Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει έξι προβλέψεις μέχρι και το 2030, ενώ για την απολιγνιτοποίηση γίνεται αναφορά στη διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028.

Πιο αναλυτικά:

Ηλεκτροκίνηση


• Από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50γρ CO2/χλμ.
• Από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα.
• Από το 2026 θα πρέπει το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτροκίνητα.
• Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα υπάρξει εκ νέου εξέταση των μέτρων, προκειμένου να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.
• Απλοποιείται η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών.
• Από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό.


Απολιγνιτοποίηση


• Προβλέπεται η διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 με ρήτρα επανεξέτασης το 2025, με προϋπόθεση τη διασφάλιση της επάρκειας ισχύος και την ασφάλεια εφοδιασμού.