Αντιδράσεις και η ακριβή λύση της υπογειοποίησης του δικτύου

Αντιδράσεις και η ακριβή λύση της υπογειοποίησης του δικτύου
Τρίτη, 02/04/2024 - 07:49

Συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις η ολοκλήρωση της νέας γραμμής μεταφοράς 150 KV Χανιά – Δαμάστα, η έγκαιρη ολοκλήρωση της οποίας θα συμβάλει ώστε η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής να μπει σε πλήρη λειτουργία το 2025.

Παρατάξεις και κάτοικοι των Σφακίων, Κισσάμου Χανίων, Πλατανιά εκφράζουν αντιρρήσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, με στελέχη του ΑΔΜΗΕ να αντιτείνουν πως οποιαδήποτε αλλαγή στη χάραξη του δικτύου, πέρα από τις μεγάλες καθυστερήσεις θα επιφέρει και πολύ μεγάλο κόστος.

Μάλιστα στελέχη του διαχειριστή επισημαίνουν πως μια επιλογή υπογειοποίησης του δικτύου θέτει και ζητήματα τεχνικά, με σημαντικότερο όμως το κόστος όπου μπορεί να είναι και 20 φορές πιο ακριβό.

Σε πρόσφατη συνάντηση με μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης στελέχη του Διαχειριστή εξήγησαν με λεπτομέρεια γιατί προτάσσεται η εναέρια όδευση της γραμμής έναντι της υπογειοποίησης, η οποία άλλωστε έχει ήδη γίνει σε 35 χλμ. γραμμών στην Κρήτη για την εξυπηρέτηση της μικρής διασύνδεσης με την Πελοπόννησο το διάστημα 2019-2020, καθώς και γιατί η μόνη επιπλέον υπογειοποίηση που είναι τεχνικά εφικτή για τη γραμμή Χανιά – Δαμάστα φτάνει τα 5 χλμ.

Από την άλλη πλευρά κάτοικοι του του δήμου Αποκορώνου τα οποία βρίσκονται στην πορεία χάραξης όπου θα βρίσκονται οι πυλώνες που θα διασυνδέσουν ηλεκτρικά τα Χανιά με τη Δαμάστα Ηρακλείου εκφράζουν τους φόβους τους για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και τις επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων εξαιτίας της ακτινοβολίας…

Τα παραπάνω εκφράστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή και συνοδεύτηκε με τις επιφυλάξεις σε σχέση με τα έργα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η λύση που προτείνεται από τους αυτοδιοικητικούς είναι η υπόγεια διαδρομή.

Στη συνάντηση που είχε γίνει στα μέσα Μαρτίου στελέχη του ΑΔΜΗΕ εξήγησαν πως πλήρης υπογειοποίηση όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την ορθή λειτουργία του εξοπλισμού, αλλά καθυστερεί σημαντικά το έργο της διασύνδεσης στο σύνολό του, καθώς θα απαιτήσει νέα τεχνική μελέτη. Επιπρόσθετα, θα αυξήσει σε δυσθεώρητα μεγέθη το κόστος υλοποίησης του έργου, που θα κληθούν να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ παρέθεσαν όλα τα κριτήρια που έλαβε υπόψη ο Διαχειριστής στη φάση του σχεδιασμού του έργου (όρια οικισμών, περιοχές natura, αρχαιολογικοί χώροι, κοκ) καθώς και τις - τεχνικά εφικτές - αλλαγές που υλοποίησε στην όδευση κατ’ απαίτηση των αρμόδιων φορέων, με γνώμονα να μην τίθεται σε κίνδυνο η ταχεία και πλέον οικονομική υλοποίηση του έργου.