Ναυτιλία και αεροπορία βασικοί αγοραστές πράσινου υδρογόνου

Ναυτιλία και αεροπορία βασικοί αγοραστές πράσινου υδρογόνου
Παρασκευή, 22/09/2023 - 06:44

Η νέα ζήτηση για πράσινο υδρογόνο μπορεί να προέλθει από την αεροπορία και τη ναυτιλία.

Το πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να εξυπηρετήσει διάφορους σκοπούς στα μελλοντικά ενεργειακά συστήματα σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό ΑΠΕ. Πρώτον, θα πρέπει να αντικαταστήσει το τρέχον υδρογόνο που παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Επίσης, η νέα ζήτηση για πράσινο υδρογόνο μπορεί να προέλθει από την αεροπορία και τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα με τον οργανισμό το υδρογόνο αναμένεται να σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη όσον αφορά την παραγωγή. Αλλά για να το πετύχει αυτό χρειάζεται ο εντοπισμός τοποθεσιών με υψηλή διαθεσιμότητα ανανεώσιμων πόρων που να διασφαλίζουν την οικονομικά αποδοτική λειτουργία των ηλεκτρολυτών καθώς και υποδομές για τη μεταφορά του υδρογόνου σε χώρους κατανάλωσης ζωτικής σημασίας.

Σύμφωνα με παλιότερη ανακοίνωση του οργανισμού, σημειώθηκε πρόοδος στις προσθήκες έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε όλο τον κόσμο το 2022. Καταγράφηκε αύξηση ρεκόρ 300 GW στη δυναμικότητα παραγωγής και ένα παγκόσμιο ρεκόρ επενδύσεων 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Το 80% αφορούσαν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ωστόσο, με βάση τα σενάρια του IRENA, εξακολουθεί να υπάρχει επείγουσα ανάγκη δράσης. Κάθε χρόνο πρέπει να κατασκευάζονται κατά μέσο όρο 1.000 GW νέας δυναμικότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα έως το 2050.

Για το σκοπό αυτό, η IRENA κάνει διάφορες προτάσεις, συμπεριλαμβανομένης της διαφοροποίησης των επενδύσεων. Σύμφωνα με την έκθεση, η επέκταση επικεντρώνεται επί του παρόντος σε συγκεκριμένες τεχνολογίες. Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη κάθε χρόνο, η υδροηλεκτρική ενέργεια, η γεωθερμική ενέργεια, η βιώσιμη βιομάζα και το πράσινο υδρογόνο πρέπει να καλύψουν τη διαφορά.