Σκυλακάκης: Γιατί είπαμε όχι στην πρόταση της Κομισιόν για μείωση ρύπων 90% ως το 2040

Σκυλακάκης: Γιατί είπαμε όχι στην πρόταση της Κομισιόν για μείωση ρύπων 90% ως το 2040
Eurokinissi
Παρασκευή, 29/03/2024 - 21:20

Στα προβλήματα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή στη χώρα μας και στην κατεύθυνση της ενεργειακής πολιτικής αναφέρθηκε ο υπουργός ΠΕΝ, Θ. Σκυλακάκης μιλώντας σήμερα στο Power & Gas Forum.

Ο ίδιος εκτιμά ότι ανεξαρτήτως του πως θα εξελιχθούν οι ρύποι στις επόμενες δεκαετίες, οι κλιματικές επιπτώσεις θα συνεχίσουν να είναι πλήρως αισθητές στο εν λόγω διάστημα. Ως εκ τούτου, χρειάζεται έμφαση στην, πρόληψη, την προσαρμογή και τις σχετικές δαπάνες.

Η άποψη του ΥΠΕΝ είναι ότι η Ευρώπη δεν έχει δώσει επαρκή έμφαση στο συγκεκριμένο θέμα. "Μπορεί μια χρονιά να στοιχίσουν οι καταστροφές το 2% του ΑΕΠ της χώρας και την άλλη καθόλου. Δεν γνωρίζεις πότε και πως θα σε χτυπήσει", τόνισε χαρακτηριστικά.

Έπειτα, υπάρχουν τα κόστη της πράσινης μετάβασης: Οι ΑΠΕ δεν χρειάζονται πλέον επιδοτήσεις, αλλά η επόμενη φάση της εμπεριέχει τεράστιες δαπάνες για μεταφορές, ναυτιλία, αεροπορία, κτήρια κτλ.

Η απόδοση αυτών των δαπανών είναι πλανητική, τόνισε ο κ. Σκυλακάκης, καθώς και συνάρτηση του τι κάνουν οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου. "Αν είσαι μόνος σου ο βαθμός απόδοσης θα είναι μικρός και το κόστος υψηλότερο". Η βιομηχανία είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με το διεθνή ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η Ευρώπη.

Αν προστεθεί στα παραπάνω και η γεωπολιτική αβεβαιότητα, τότε προκύπτει μια δύσκολη πραγματικότητα για μια χώρα όπως η Ελλάδα. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση προκρίνει στην παρούσα φάση μια πιο συντηρητική πολιτική και για αυτό είπε όχι στην πρόταση της Κομισιόν για στόχο μείωσης ρύπων 90% ως το 2040.

"Καλύτερα να βάλεις ρεαλιστικούς στόχους και να τους πετύχεις, παρά στόχους που μετά θα τους ανατρέψεις με τεράστιο κόστος αξιοπιστίας και επενδύσεων", ανέφερε σχετικά ο υπουργός.

Ο υπουργός έφερε ως παράδειγμα ότι για την Ελλάδα η υποκατάσταση του πετρελαίου έχει πολύ θετικές μακροοικονομικές πτυχές διότι κάνει την οικονομία πιο ανθεκτική, αυξάνει το ΑΕΠ οπότε συμφέρει η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

"Εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε πιο αργά την πράσινη μετάβαση, αλλά να την κάνουμε πιο αποτελεσματικά", σημείωσε.

Καθώς δεν θα υπάρχουν χρήματα λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών, πρέπει τα μέτρα και οι πολιτικές που λαμβάνουν τα κράτη-μέλη να έχουν αυτό το χαρακτήρα. "Δεν πιστεύω ότι χρειαζόμαστε νέα φορολογία. Αν κάνουμε σωστά τη μετάβαση θα έχουμε υψηλά οφέλη στο ΑΕΠ".