Πιο κοντά στην Κωτσόβολος η ΔΕΗ- Τι κερδίζει από την εξαγορά

Πιο κοντά στην Κωτσόβολος η ΔΕΗ- Τι κερδίζει από την εξαγορά
Κυριακή, 22/10/2023 - 08:15

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία για την πώληση της Κωτσόβολος με τη ΔΕΗ να έχει πάρει το προβάδισμα έναντι των άλλων δύο εγχώριων διεκδικητών.

Σύμφωνα με πηγές του iEnergeia η ΔΕΗ βρίσκεται σε αποκλειστικές συνομιλίες με τη μητρική τη Κωτσόβολος, Currys και ήδη έχουν σταλεί ενημερωτικές επιστολές στους υπόλοιπους διεκδικητές που έστειλαν οικονομικές προσφορές. H επιχείρηση έχει καταθέσει την υψηλότερη προσφορά και το αν θα τελεσφορήσει η εξαγορά εξαρτάται από το πόσο ψηλά είναι διατεθειμένη να «ανέβει» προσεγγίζοντας τον πήχη που έχει βάλει η Currys για την πώληση του πολύτιμου asset.

Αλλωστε, όπως έχει πει δημοσίως ο επικεφαλής του βρετανικού ομίλου Αλέξ Μπάλντοκ «δεν υπάρχει πίεση από πλευράς μας, αν δεν πετύχουμε καλή τιμή δεν θα πουλήσουμε. Θα ήμασταν εξίσου χαρούμενοι κι αν κρατούσαμε την Κωτσόβολος». Πάντως, η εξέλιξη αυτή, σε αυτή τη φάση αποκλείει τη συμμετοχή των υπολοίπων υποψηφίων αγοραστών που έχουν καταθέσει προσφορές, μεταξύ των οποίων, όπως έχει γράψει το mononews, ο όμιλος Quest και ο όμιλος Μαρινάκη.

Αν το προσφερόμενο τίμημα από τη ΔΕΗ ικανοποιήσει τον πωλητή, η διαδικασία που «τρέχει» η Citi θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη Νοεμβρίου. Εξάλλου όπως έχει γνωστοποιήσει η εταιρεία με ανακοίνωσή της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ότι θα ενημερώσει την επενδυτική κοινότητα σε περίπτωση που εισέλθει σε δεσμευτική συμφωνία για την εν λόγω συναλλαγή.

Το ισχυρό πανελλαδικό δίκτυο των 95 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, το εξειδικευμένο προσωπικό και το γεγονός ότι η εταιρεία «μπαίνει» στα σπίτια των καταναλωτών είναι αυτό που την έχει καταστήσει ελκυστική επένδυση για τη ΔΕΗ. Η εταιρεία στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της σε ένα ολοκληρωμένο utility που θα καλύπτει πλήρως τις νέες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή σκοπεύει να αναπτύξει ένα ευρύτατο δίκτυο λιανικής. Ένα έτοιμο δίκτυο λιανικής σε όλη τη χώρα, μιας εταιρείας υγιούς, χωρίς δανεισμό ταιριάζει στο μοντέλο που εστιάζει πλέον η ΔΕΗ.

Μάλιστα πηγές της αγοράς θεωρούν πιθανόν, στη βάση και της νέας πορείας που έχει χαράξει, να επιδιώκει να περάσει μέσα από το δίκτυο της Κωτσόβολος ένα συνολικό “μπουκέτο” υπηρεσιών και προϊόντων.

Η ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου λιανικής, σχέδιο που εντάσσεται στο στρατηγικό της πλάνο για επαναπροσδιορισμό των εμπορικών δραστηριοτήτων της, με τον πελάτη στο επίκεντρο ανεξάρτητα από το πώς θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις με την Currys, προωθείται σε κάθε περίπτωση. Στην κατεύθυνση αυτή πρόσφατα εγκαινίασε τη μέθοδο του franchise στην ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων της δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ μέσω δικαιοχρησίας να γίνουν συνεργάτες του ταχύτατα αναπτυσσόμενου δικτύου της και κομμάτι της νέας πελατοκεντρικής φιλοσοφίας της.

Πρόκειται για το ΔΕΗ myStore, ένα μοντέλο επιχειρηματικής ανάπτυξης το οποίο, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, είναι συνδυασμένο με τον καινοτόμο αρχιτεκτονικό και λειτουργικό σχεδιασμό των καταστημάτων ΔΕΗ και δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό και προσοδοφόρο όφελος για τον συνεργάτη-franchisee. Το πλαίσιο συνεργασίας franchise περιλαμβάνει ανταγωνιστική και ανταποδοτική εμπορική πολιτική, πλήρη υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του καταστήματος και της εξυπηρέτησης των πελατών, συνεχή εκπαίδευση του συνεργάτη-franchisee και του προσωπικού του, συμβουλευτική από εξειδικευμένη ομάδα, εγχειρίδια λειτουργίας και διαφημιστική επικοινωνία εστιασμένη στα καταστήματα ΔΕΗ. Σύμφωνα με το μοντέλο δικαιοχρησίας, η ΔΕΗ επιλέγει το ακίνητο και την τοποθεσία όπου θα ανοίξει, αναλαμβάνει εξολοκλήρου την κατασκευή και διαμόρφωσή του και το κατάστημα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι», με υπομίσθωση από τη ΔΕΗ στον δικαιοδόχο. Η απόσβεση της επένδυσης για τους συνεργάτες υπολογίζεται σε περίπου τρία χρόνια, ανάλογα και με το μέγεθος του κάθε καταστήματος.