Fuel Pass 2 στο gov.gr: Πότε ανοίγει η αίτηση Ιουλίου

Fuel Pass 2 στο gov.gr: Πότε ανοίγει η αίτηση Ιουλίου
Σάββατο, 18/06/2022 - 08:42

Το Fuel Pass 2 στο gov.gr για τον Ιούλιο, με νέα αίτηση, ετοιμάζει η κυβέρνηση που επιχειρεί να σβήσει μέρος από τη φωτιά των τιμών στα καύσιμα.

Να τρέξει για το Fuel Pass 2 θέλει η κυβέρνηση όσο βλέπει τις τιμές της βενζίνης και γενικότερα των καυσίμων να δυσκολεύουν τα νοικοκυριά. Ετοιμάζει νέα αίτηση στο gov.gr με επίδομα βενζίνης έως 60 ευρώ για τρεις μήνες.

Η κυβέρνηση θα ακολουθήσει το μοντέλο του «Fuel Pass» για το επίδομα στη βενζίνη και θα συνεχίσει την επιδότηση του ντίζελ κίνησης στην αντλία με τις οριστικές αποφάσεις να «κλειδώνουν» και να ανακοινώνονται την επόμενη εβδομάδα.

Οπότε η αίτηση στο gov.gr πιθανότατα να ανοίξει μέσα στον Ιούλιο έως τις 15 του μήνα.

Το Fuel Pass 2, το επίδομα για τη βενζίνη θα συνεχίσει να χορηγείται τον Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Το ποσό της ενίσχυσης θα διαμορφωθεί πάνω από τα 30 -50 ευρώ που προβλέπει ο πρώτος κύκλος του Fuel Pass με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα ποσά θα ξεπεράσουν και τα 60 ευρώ. ‘Εμφαση θα δοθεί στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Παράλληλα θα αλλάξει ο αριθμός των δικαιούχων με την αναπροσαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων στα επίπεδα των 45.000 ευρώ.

Φυσικά πρόσωπα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα υποβάλλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα στ gov.gr, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν το νέο όριο για το οικογενειακό εισόδημα, έχουν στην κατοχή τους όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο που είναι σε κυκλοφορία, είναι ασφαλισμένο και δεν οφείλουν γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας. Για την είσοδο στη πλατφόρμα που αναμένεται να ανοίξει αρχές Ιουλίου θα χρειάζονται τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet ενώ στην αίτηση θα πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας και ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου.

Για την είσοδο στη πλατφόρμα που αναμένεται να ανοίξει προς το τέλος Ιουνίου θα χρειάζονται τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, ενώ στην αίτηση θα πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας και ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου.

Αν επιλέξουν ως μέθοδος χορήγησης της επιδότησης την «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό» θα πρέπει να συμπληρώσουν το IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που είναι συνδικαιούχοι. Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται σταδιακά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ.

Η ενίσχυση θα καταβληθεί είτε μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας είτε μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό που είναι συνδικαιούχος. Η πίστωση της επιδότησης είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό θα γίνεται εντός 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης του δικαιούχου από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της επιλογής του. Το ποσό θα είναι κλιμακωτό ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται η κύρια κατοικία του δικαιούχου και το είδος του οχήματος. Για τους δικαιούχους που θα επιλέξουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας η οικονομική ενίσχυση θα προσαυξάνεται κατά 5 ευρώ.

Νοθευμένη βενζίνη: Τι κάνω - Πού γίνεται καταγγελία

Δεν είναι όμως μόνο η ακρίβεια που έχει θορυβήσει τους καταναλωτές. Φαίνεται ότι πολλαπλασιάζονται οι καταγγελίες για νοθευμένα καύσιμα ή καύσιμα με αέρα στην αντλία.

Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία, την απόδοση και τη μακροζωία του κινητήρα και το νοθευμένο καύσιμο είναι κι αυτό ένα από τα θέματα που ταλαιπωρούν τον καταναλωτή, ιδιαίτερα τέτοιες εποχές με τις τιμές να αυξάνονται συνεχώς και τα φθηνά πρατήρια να φαίνονται πιο προσιτά. Είναι όμως πραγματικά ανταγωνιστικά ή «κρύβουν» κάτι;

Γιατί αν μπει νοθευμένο καύσιμο σε ένα αυτοκίνητο, μπορούν να προκληθούν σοβαρές ζημιές με ανάλογα υψηλό κόστος επισκευών, το οποίο δεν καλύπτεται από την εγγύηση του εκάστοτε κατασκευαστή.

Ή εάν μπει καύσιμο με αέρα στην αντλία πρόκειται για εξαπάτηση και μπορεί να μην παθαίνει ζημιά ο κινητήρας του αυτοκινήτου αλλά η «ζημιά» στην τσέπη του καταναλωτή είναι άμεση.

Αρμόδιες για τους ελέγχους στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι οι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, οι υπηρεσίες εμπορίου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς και το Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.).

Σημειώνεται ότι τα κλιμάκια όλων των ελεγκτικών μηχανισμών είναι καθημερινά στην αγορά και πραγματοποιούν, εντατικά, ελέγχους.

Ωστόσο δεν έχουν και πολλά όπλα στα χέρια τους οι καταναλωτές πέρα από το να καταγγείλουν τις υποψίες τους ή τα γεγονότα (επώνυμα ή ανώνυμα) στο τηλεφωνικό κέντρο 1520 της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο Συνήγορο του Καταναλωτή, σε οποιαδήποτε οργάνωση καταναλωτών ή στην περιφέρεια.

Όλα τα παραπάνω σημεία θα ενημερώσουν τις αρμόδιες αρχές για να πραγματοποιηθεί έλεγχος. Εάν η καταγγελία γίνει ανώνυμα ο πολίτης δεν θα ενημερωθεί για την πορεία του ελέγχου ενώ εάν γίνει επώνυμα η καταγγελία τότε θα έχει ενημέρωση.

Σημειώνεται πως και στις δυο περιπτώσεις, οπωσδήποτε, θα πραγματοποιηθεί έλεγχος αλλά μπορεί να αργήσει ή τελικά τα αποτελέσματα να μην δείξουν κάποια ευρήματα.

Εκτός λοιπόν από το έργο των αρμόδιων υπηρεσίων ο καταναλωτής καλό θα είναι να ξέρει να αυτοπροστατεύεται. Δηλαδή, αν για παράδειγμα το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 45 λίτρα και η αντλία δείχνει ότι χωράει περισσότερο, ακόμα και όταν έχει ανάψει το λαμπάκι στο δείκτη του ρεζερβουάρ, τότε είναι σίγουρο ότι η αντλία κλέβει. Γιαυτό καλό είναι να ελέγχουμε τι γράφει η αντλία και να γνωρίζουμε πόσο καύσιμο χωράει το ρεζερβουάρ.