Επίθεση των κινέζων στην Ευρωπαϊκή αγορά με όχημα την ηλεκτροκίνηση

Επίθεση των κινέζων στην Ευρωπαϊκή αγορά με όχημα την ηλεκτροκίνηση
Τρίτη, 10/01/2023 - 05:56

Το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αναμένεται να αγγίξει το 15% το 2025 από περίπου 5% που είναι φέτος.

Η ηλεκτροκίνηση στα οχήματα έχει εντείνει την επεκτατική πολιτική της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας προς την Γηραιά Ήπειρο.

Όπως αναφέρει η έκθεση της Fitch Solutions Country Risk & Industry Research, οι κινέζοι κατασκευαστές θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν τις premium μάρκες. Αλλά το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αναμένεται να αγγίξει το 15% το 2025 από περίπου 5% που είναι φέτος.

Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος που επισημαίνει συνεχώς την απειλή που συνιστούν οι κινέζοι κατασκευαστές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και τα προϊόντα της, είναι ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares. Σύμφωνα με τον κ. Tavares η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι στην παρούσα φάση σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι όσον αφορά τον ανταγωνισμό της σε σχέση με τους κινέζους κατασκευαστές. Όπως δήλωσε το αφεντικό της Stellantis στο Automobilwoche, στο περιθώριο της φετινής CES στο Λας Βέγκας: «εάν οι πολιτικοί δεν βρουν απάντηση στην πίεση προς την Ευρώπη που ασκούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα υπάρξει ένας τρομερός αγώνας».

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης πιέζεται από τις συνθήκες, να μειώσει μαζικά την παραγωγική της ικανότητα ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα, όπως είπε ο Carlos Tavares, προσθέτοντας ότι οι κινεζικές εταιρείες επεκτείνονται στην Ευρώπη με ανταγωνιστικά οχήματα που διαθέτουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην τιμή στην οποία διατίθενται. Ειδικά σε αυτή την οικονομική περίοδο κατά την οποία η αγοραστική δύναμη αρκετών Ευρωπαίων πολιτών μειώνεται αισθητά.

Ένα ακόμα μελανό σημείο για την ανάπτυξη των ευρωπαίων κατασκευαστών είναι το ρυθμιστικό καθεστώς εκπομπών ρύπων της Ευρώπης. Σύμφωνα με τον κ. Tavares, η υπάρχουσα νομοθεσία διασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40% πιο ακριβά από τα αντίστοιχα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Για να δραματοποιήσει λίγο περισσότερο την κατάσταση ο CEO της Stellantis παρομοίασε την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης με την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακών πάνελ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι έχουμε δει αυτή το σενάριο στο παρελθόν. Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο. Αλλά δεν χρειάζεται να εξελιχθεί με τον ίδιο τρόπο».