Η διαφοροποίηση αυτή αναδεικνύει την καθοριστική επίδραση της φορολογίας στην τελική τιμή των καυσίμων, καθώς η Ελλάδα μεν διαθέτει καθαρή τιμή καυσίμου κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ωστόσο η προσθήκη των έμμεσων φόρων την εκτοξεύει στις πρώτες θέσεις της ακρίβειας στην ΕΕ.
Σταθερά στις υψηλότερες θέσεις του ευρωπαϊκού πίνακα τιμών καυσίμων παραμένει η Ελλάδα, με την τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων να διαμορφώνεται στα 1,748 ευρώ ανά λίτρο την εβδομάδα αναφοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία του εβδομαδιαίου δελτίου τιμών της Κομισιόν (21 Ιουλίου 2025). Η τιμή αυτή είναι κατά 7,45% υψηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ-27, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 1,627 ευρώ το λίτρο, και 4,18% υψηλότερη από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, που έφτασε τα 1,678 ευρώ ανά λίτρο.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση των ακριβότερων χωρών της Ευρώπης, πίσω μόνο από τη Δανία, όπου η αμόλυβδη πωλείται στα 1,914 ευρώ ανά λίτρο, και την Ολλανδία, με 1,897 ευρώ ανά λίτρο. Ακολουθούν η Ιταλία και η Γερμανία με 1,727 και 1,726 ευρώ ανά λίτρο αντίστοιχα, ενώ κοντά βρίσκονται και η Ιρλανδία με 1,719 ευρώ, η Γαλλία με 1,708 ευρώ, η Πορτογαλία με 1,689 ευρώ και η Φινλανδία με 1,661 ευρώ ανά λίτρο.
Στον αντίποδα, τις χαμηλότερες τιμές καταγράφει η Βουλγαρία, με μόλις 1,234 ευρώ το λίτρο, ενώ ακολουθούν η Μάλτα και η Ρουμανία, με 1,340 και 1,392 ευρώ ανά λίτρο αντίστοιχα. Κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο βρίσκονται επίσης η Κροατία (1,502 ευρώ), η Κύπρος (1,361 ευρώ), η Πολωνία, η Λιθουανία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Τσεχία.
Ωστόσο, αν ληφθούν υπόψη οι τιμές χωρίς φόρους, η εικόνα αλλάζει ριζικά. Η καθαρή τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα 0,694 ευρώ ανά λίτρο, κατατάσσοντας τη χώρα στην 14η θέση στην ΕΕ-27. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ένωσης (0,702 ευρώ ανά λίτρο), η Ελλάδα εμφανίζεται φθηνότερη κατά 0,0079 ευρώ, δηλαδή -1,13%. Αντίστοιχα, σε σχέση με την Ευρωζώνη (0,701 ευρώ/λίτρο), η διαφορά είναι -0,007 ευρώ ή -0,99%.
Στην κορυφή των καθαρών τιμών καυσίμου βρίσκονται η Δανία, με 0,820 ευρώ ανά λίτρο, η Εσθονία με 0,785 ευρώ και η Ολλανδία, όπου η καθαρή τιμή φτάνει τα 0,770 ευρώ το λίτρο. Στον αντίποδα, τις χαμηλότερες τιμές χωρίς φόρους καταγράφουν η Μάλτα, με μόλις 0,586 ευρώ ανά λίτρο, η Σλοβενία με 0,593 ευρώ και η Φινλανδία με 0,617 ευρώ το λίτρο.
Παρά τη σταθεροποίηση των διεθνών τιμών πετρελαίου, η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα παραμένει ένας από τους βασικότερους συντελεστές της τελικής τιμής στην αντλία. Η εικόνα αυτή εντείνει τις πιέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, διατηρώντας το κόστος των μετακινήσεων και της εφοδιαστικής σε υψηλά επίπεδα.