Επίδομα θέρμανσης: Γιατί οι καταναλωτές φυσικού αερίου χάνουν μέρος του ποσού

Επίδομα θέρμανσης: Γιατί οι καταναλωτές φυσικού αερίου χάνουν μέρος του ποσού
Παρασκευή, 13/10/2023 - 06:36

Αποδέκτες παραπόνων από καταναλωτές που θερμαίνονται με φυσικό αέριο και χάνουν μέρος του επιδόματος θέρμανσης έχουν γίνει οι προμηθευτές ενέργειας.

Οι καταναλωτές φυσικού αερίου δικαιούχοι επιδόματος θέρμανσης εξαιτίας του στενού χρονικού περιθωρίου που έχει τεθεί για την υποβολή στην πλατφόρμα των λογαριασμών που λαμβάνουν, δεν παίρνουν το συνολικό ποσό του επιδόματος που δικαιούνται.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) έθεσε το ζήτημα με επιστολή του στην πολιτική ηγεσία των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζητώντας να παραταθεί η καταληκτική ημερομηνία.

Αυτό που συμβαίνει όπως εξηγεί η ΕΣΠΕΝ είναι ότι η πλατφόρμα δέχεται παραστατικά που έχουν εκδοθεί από τις εταιρείες μέχρι τις 16 Μάιου και οι καταναλωτές πρέπει να τα υποβάλλουν έως τις 31 Μαίου για να εισπράξουν το επίδομα στις 15 Ιουνίου. Ωστόσο με δεδομένο ότι οι εταιρείες έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέτρησης κατανάλωσης, όπως ενδεικτικά η ΕΔΑ ΘΕΣΣ, που καταγράφει τις μετρήσεις θέρμανσης πέντε φορές τον χρόνο, δεν προλαβαίνει να τιμολογηθεί εγκαίρως με αποτέλεσμα να χάνονται ημέρες καταναλώσεων. Δηλαδή λογαριασμοί που εκδίδονται μεταγενέστερα από την προθεσμία υποβολής των σχετικών παραστατικών στην πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης.

Ειδικότερα, ο ΕΣΠΕΝ στην επιστολή του αναφέρει, μεταξύ άλλων:

«Κάθε δικαιούχος λαμβάνει επίδομα για την αγορά καυσίμων θέρμανσης που πραγματοποιείται από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου. Προκειμένου για τη λήψη του επιδόματος, οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση μέσω εφαρμογής στην ΑΑΔΕ για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων επιδόματος θέρμανσης. Σύμφωνα με την ως άνω Απόφαση, ειδικά για καταναλωτές φυσικού αερίου, το ποσό του επιδόματος καταβάλλεται έως την 15η Ιουνίου, τα δικαιολογητικά καταχωρούνται έως την 31η Μαΐου, και τα παραστατικά πρέπει να εκδίδονται έως την 16η Μαΐου. Το εν θέματι ζήτημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι, βάσει των ανωτέρω προθεσμιών και λαμβάνοντας υπόψη τις χρονικές περιόδους κατά τις οποίες πραγματοποιούνται οι καταμετρήσεις της κατανάλωσης από τους Διαχειριστές, σημαντικό μέρος των καταναλωτών φυσικού αερίου δεν είναι σε θέση να υποβάλουν εγκαίρως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για να λάβουν το επίδομα το οποίο, κατά τα λοιπά, δικαιούνται».

Ο ΕΣΠΕΝ προτείνει «η μελλοντική σχετική Απόφαση για χορήγηση επιδόματος θέρμανσης κατά τη χειμερινή περίοδο 2023/2024, εφόσον εκδοθεί, να λαμβάνει ειδική μέριμνα για τους καταναλωτές φυσικού αερίου επί της διαδικασίας και των σχετικών καταληκτικών ημερομηνιών.

Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να υπάρχει επαρκές χρονικό περιθώριο ώστε οι καταναλωτές να υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, προτείνουμε: (α) τα δικαιολογητικά αγορών Οκτωβρίου του έτους Υ-1 έως και Μαρτίου του έτους Υ να καταχωρούνται έως 31 Ιουλίου του έτους Υ και (β) τα παραστατικά πληρωμής φυσικού αερίου (λογαριασμοί φυσικού αερίου) να φέρουν ημερομηνία έκδοσης έως 15 Ιουλίου.

Βάσει των παραπάνω υποθέσεων και της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή δικαιολογητικών στην πλατφόρμα ( 31 Μαΐου), ο καταναλωτής είναι εκπρόθεσμος και δεν δύναται να λάβει το συνολικό ποσό του επιδόματος το οποίο, κατά τα λοιπά, δικαιούται. Συνεπεία των ανωτέρω, οι Προμηθευτές είναι παραλήπτες παραπόνων Πελατών, δίχως προφανώς να φέρουν αρμοδιότητα επί της συγκεκριμένης διαδικασίας», καταλήγει.