«Φορτίζω παντού»: Ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις -Δικαιούχοι και ποιοι εξαιρούνται

«Φορτίζω παντού»: Ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις -Δικαιούχοι και ποιοι εξαιρούνται
Δευτέρα, 08/05/2023 - 06:34

Πρεμιέρα κάνει στις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της σχετικής απόφασης.

Με το νέο πρόγραμμα θα επιδοτηθούν επενδύσεις για την εγκατάσταση 8.000 σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Ως ημερομηνία έναρξης για την υποβολή αιτήσεων ορίζεται η 11η Μαίου ενώ η διάρκεια υποβολής των αιτήσεων θα είναι έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023. Η διάρκεια αυτή μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν την ως άνω ημερομηνία. Καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση του έργου και την καταχώριση των περιλαμβανομένων σε αυτό σταθμών φόρτισης Η/Ο στο Μ.Υ.Φ.Α.Η., ορίζεται η 31η Οκτωβρίου 2025.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ειδικότερα από του ΠΔΕ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με συνολικό προϋπολογισμό τα 79,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος κατανέμεται ως εξής:

  • Σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: 29,9 εκατ. ευρώ
  • Λοιποί δημοσίως προσβάσιμοι χώροι: 49,8 εκατ. ευρώ

Μέσω του προγράμματος θα επιδοτηθούν έως και σε ποσοστό 70% ιδιωτικοί φορείς μεταξύ των οποίων πρατήρια καυσίμων, σούπερ μάρκετ ή εμπορικά κέντρα ώστε να εγκαταστήσουν σημεία ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα https://fortizopantou.gov.gr, στο οποίο οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται για κάθε πληροφορία σχετικά με τη δράση.

Σκοπός της δράσης προϋπολογισμού περίπου 80 εκατ. ευρώ είναι η εγκατάσταση περισσότερων από 8000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο (300000 kW ως αθροιστική εγκατεστημένη ισχύς των σημείων αυτών) σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, συμπεριλαμβανομένων αστικών, περιαστικών περιοχών καθώς και άλλων σημείων ενδιαφέροντος κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, εντός λιμένων, αερολιμένων, κ.λπ..

1. Κανόνες Σώρευσης α. Επενδυτικά σχέδια που ενισχύονται βάσει του παρόντος καθεστώτος δεν επιτρέπεται να υπαχθούν σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων ή καθεστώς ενισχύσεων «ήσσονος σημασίας» (de minimis) ή να δανειοδοτηθούν με δάνεια που ενέχουν στοιχεία κρατικής στήριξης. β. Για να εξακριβωθεί η τήρηση των ορίων στις μέγιστες εντάσεις ενίσχυσης και στα μέγιστα ποσά ενίσχυσης που προβλέπονται στο Γ.Α.Κ. για το παρόν καθεστώς λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό των ενισχύσεων που χορηγούνται τόσο στο ενισχυόμενο επενδυτικό σχέδιο όσο και στην επιχείρηση, εφόσον αυτή υλοποιεί περισσότερα του ενός επενδυτικά σχέδια, ενώ ελέγχεται η περίπτωση τεχνητής κατάτμησής του. 2. Χαρακτήρας Κινήτρου α. Οι κρατικές ενισχύσεις που χορηγούνται μέσω του παρόντος καθεστώτος λειτουργούν ως κίνητρο για την περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων ή έργων και δεν παρέχονται για δραστηριότητες τις οποίες θα ανέπτυσσε ούτως ή άλλως ο δικαιούχος, ακόμη και αν δεν του είχε χορηγηθεί η ενίσχυση. Οι ενισχύσεις έχουν χαρακτήρα κινήτρου, μόνο εφόσον ο δικαιούχος έχει υποβάλει αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς ενίσχυσης πριν από την έναρξη των εργασιών του επενδυτικού σχεδίου. Η έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου πριν την υποβολή της αίτησης επιφέρει την απόρριψη της ή και την ανάκληση της εγκριτικής απόφασης, ανεξαρτήτως σταδίου υλοποίησης της επένδυσης και εντός του προβλεπόμενο χρονικού ορίου ελέγχου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα

Δικαιούχοι των ενισχύσεων που χορηγούνται είναι οι φορείς επενδύσεων που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν υποκατάστημα στην ελληνική Επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή καταβολής της ενίσχυσης και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:

-Εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις,

- Συνεταιρισμοί,

-Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑΣ), Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.), Αστικοί Συνεταιρισμοί, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (Α.Ε.Σ.)

-Κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ε. Δημόσιες και Δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους, εφόσον: - δεν τους έχει ανατεθεί η εξυπηρέτηση δημόσιου σκοπού, - δεν έχει ανατεθεί από το κράτος αποκλειστικά σε αυτούς η προσφορά υπηρεσιών, - δεν επιχορηγείται η λειτουργία τους με δημόσιους πόρους για το διάστημα τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων.

Oι δικαιούχοι της ενίσχυσης διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

Η πρώτη αγορά σε δικαιούχους που θα έχουν την κυριότητα του ενισχυόμενου σταθμού φόρτισης Η/Ο, θα έχουν την κυριότητα ή νόμιμο δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης των χώρων εγκατάστασης του σταθμού φόρτισης Η/Ο και θα έχουν συνάψει σύμβαση με Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο. εγγεγραμμένο στο Μ.Υ.Φ.Α.Η., για την εκπροσώπηση του σταθμού αυτού, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά σε δικαιούχους, οι οποίοι θα έχουν την κυριότητα του ενισχυόμενου σταθμού φόρτισης Η/Ο και θα λειτουργούν οι ίδιοι ως φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης Η/Ο (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.) εγγεγραμμένοι στο Μ.Υ.Φ.Α.Η, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4710/2020. Οι δικαιούχοι θα πρέπει είτε να είναι κύριοι και του χώρου εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης Η/Ο είτε να έχουν συνάψει μακροχρόνια σύμβαση τουλάχιστον πέντε (5) ετών για την παραχώρηση πλήρους και ακώλυτης χρήσης με τους κύριους ή έχοντες νόμιμο δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης των χώρων εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης Η/Ο.

Στην περίπτωση που ο αιτών - δικαιούχος της ενίσχυσης είναι διαφορετικό νομικό πρόσωπο από τον κύριο/έχοντα νόμιμο δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης των χώρων εγκατάστασης του σταθμούφόρτισης Η/Ο, η όποια δαπάνη προκύψει για την εγκατάσταση του σταθμού από τον δεύτερο, συμπεριλαμβανομένης τυχόν δαπάνης για τη σύνδεσή του σταθμού με το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, θα πρέπει τελικά να επιβαρύνει τον πρώτο, προκειμένου να δύναται να συμπεριληφθεί στις επιλέξιμες για ενίσχυση δαπάνες του αιτούντος-δικαιούχου.

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αποδεικνύεται, με σχετική συμφωνία και παραστατικά-αποδεικτικά (σύμφωνα με το Παράρτημα Ι), ότι ο αιτών-δικαιούχος της ενίσχυσης ανέλαβε και επωμίσθηκε εξολοκλήρου τις σχετικές δαπάνες που είχε αρχικά καταβάλει ο κύριος/έχων νόμιμο δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης του χώρου.

Από τις ενισχύσεις και την υπαγωγή στον παρόν καθεστώς εξαιρούνται:

Επιχειρήσεις, σε βάρος των οποίων εκκρεμεί, κατά την υποβολή της αίτησης επενδυτικού σχεδίου, διαδικασία ανάκτησης ενισχύσεων κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δυνάμει της οποίας οι προγενεστέρως χορηγηθείσες ενισχύσεις έχουν κηρυχθεί παράνομες και ασυμβίβαστες προς την εσωτερική αγορά (αρχή Deggendorf).

Κάθε επενδυτής, κατά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στην παρούσα, οφείλει να δηλώνει ότι δεν έχει λάβει οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση σε βάρος της οποίας έχει κινηθεί η διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου. β. οι προβληματικές επιχειρήσεις, εφόσον συντρέχει τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις που τίθενται του σημείου 18 του άρθρου 2 του Γ.Α.Κ., με έλεγχο αυτών σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης.

Επιχειρήσεις που έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης, ή εφόσον έχουν λάβει ενισχύσεις διάσωσης, να έχουν αποπληρώσει το δάνειο και να έχουν λύσει τη σύμβαση εγγύησης ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης, αυτή να έχει ολοκληρωθεί.

Επιχειρήσεις που είναι υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.

Οι εξωχώριες (offshore) επιχειρήσεις καθώς και επιχειρήσεις των οποίων ιδιοκτήτες/μέτοχοι/εταίροι συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) επιχειρήσεις.

Τελευταία τροποποίηση στις 08/05/2023 - 12:03