WSJ: Ελληνικά τάνκερ μεταφέρουν το 50% του ρωσικού πετρελαίου σε διεθνείς προορισμούς

WSJ: Ελληνικά τάνκερ μεταφέρουν το 50% του ρωσικού πετρελαίου σε διεθνείς προορισμούς
Τρίτη, 19/07/2022 - 12:22

Σύμφωνα με στατιστικά της Lloyds τους παραπάνω δύο μήνες τα ελληνικά πλοία προσέγγισαν 151 φορές τα ρωσικά λιμάνια στην Βαλτική και την Μαύρη Θάλασσα.

Η Wall Street Journal δημοσιεύει άρθρο των Costas Paris και Benoit Faucon με τίτλο EU Shipowners Race to Move Russian Oil Before Sanctions Kick In που αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ρεκόρ μεταφορών ρωσικού πετρελαίου σε διεθνείς προορισμούς -κυρίως προς Κίνα και Ινδία- ενόψει της έναρξης ισχύος των ευρωπαϊκών κυρώσεων τον προσεχή Δεκέμβριο και ότι τα ελληνικής πλοιοκτησίας τάνκερ μεταφέρουν το 50% αυτού του ρωσικού πετρελαίου.

Οι ευρωπαίοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων-τάνκερ μεταφέρουν ποσότητες ρεκόρ ρωσικού πετρελαίου σε έναν αγώνα δρόμου πριν την έναρξη ισχύος των κυρώσεων της ΕΕ στις αρχές Δεκεμβρίου. Κύριοι προορισμοί των τάνκερ είναι η Κίνα που έχει σχεδόν διπλασιάσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, και η Ινδία η οποία κατά μέσο όρο τον Ιούνιο εισήγαγε 1,13 εκ βαρέλια (τον Φεβρουάριο ήταν 670.000 βαρέλια) ρωσικού πετρελαίου.

Στο άρθρο σημειώνεται ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες που κατέχουν το ένα τρίτο του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, διακίνησαν τον Μάϊο και τον Ιούνιο σχεδόν το μισό από το εξαχθέν φορτίο ρωσικού πετρελαίου. Σύμφωνα με στατιστικά της Lloyds τους παραπάνω δύο μήνες τα ελληνικά πλοία προσέγγισαν 151 φορές τα ρωσικά λιμάνια στην Βαλτική και την Μαύρη Θάλασσα ( 89 φορές την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Τα ελληνικά πλοία άρχισαν να προσεγγίζουν ακόμη και λιμάνια της Σιβηρίας, που παραδοσιακά προσέγγιζαν μόνο ρωσικά και κινεζικά πλοία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ελληνόκτητο πλοίο Kriti Legend της Avin International που κατέφτασε την 12η Ιουλίου στο κινεζικό λιμάνι Laizhou έχοντας φορτώσει από ρωσικό λιμάνι Kozmino στην Σιβηρία.

Σημειώνεται ότι η Ρωσία προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε εισαγωγείς όπως η Κίνα και η Ινδία.

Σύμφωνα με στέλεοχος ελληνικής εφοπλιστικής εταιρείας, «κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στην αγορά των τάνκερ μόλις τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι και θετικό διότι η ζήτηση για πετρέλαιο είναι ακόμη υψηλή και τα τάνκερ πιθανότατα θα προσανατολιστούν σε άλλα λιμάνια όπως των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Θα διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις και έτσι θα έχουν περισσότερα κέρδη».