Χθες Κυριακή 14/9, στην καθιερωμένη ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός έσπευσε πανικόβλητος να αναφερθεί στο ζήτημα της ακρίβειας, αλλά τα έκανε χειρότερα για τον ίδιο και την κυβέρνηση του.
Προφανώς «ζαλισμένος» από τα απανωτά χαστούκια των δημοσκοπήσεων που επιβεβαίωσαν ότι το υπ αριθμόν ένα πρόβλημα των πολιτών είναι η ακρίβεια και πως στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι πολίτες (πάνω από τους 7 στους 10) θεωρούν ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε δεν δίνουν λύσεις ούτε στο πρόβλημα των πενιχρών εισοδημάτων τους και βέβαια ούτε στην καταπολέμηση του πληθωρισμού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έγραψε στην ανάρτηση του δυο «σωτήρια» μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση του.
Όπως ανέφερε το ένα είναι η απαγόρευση προσφορών από σούπερ μάρκετ εφόσον έχει προηγηθεί ανατίμηση προϊόντων! Παγκόσμια πρωτοτυπία να προβάλλεται ως μέτρο κατά της ακρίβειας η απαγόρευση προσφορών, δηλαδή η απαγόρευση της διάθεσης προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η πρακτική των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου πρώτα να αυξάνουν τις τιμές και μετά να κάνουν προσφορές αποτελεί ορθή πρακτική που σέβεται τους καταναλωτές και είναι σύμφωνη με τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Αλλά η λύση δεν είναι η απαγόρευση των προσφορών.
Η λύση είναι οι «καμπάνες» σε όσες λιανεμπορικές επιχειρήσεις το πράττουν. Αντ΄ αυτού, όμως, όπως έγραψε στην ανάρτηση του ο πρωθυπουργός η κυβέρνηση «συζητάει» τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ οι οποίοι και δεσμεύθηκαν να μειώσουν τις τιμές σε περίπου 1.000 βασικά προϊόντα για τους καταναλωτές.
Ποιος λοιπόν μπορεί να εμπιστευτεί τον κ. Μητσοτάκη, που εμπιστεύεται αυτούς που ο ίδιος κατηγορεί για αθέμιτες πρακτικές, όπως η προαναφερόμενη των αναίτιων αυξήσεων τιμών και στη συνέχεια των προσφορών, που αποτελούν κοροϊδία.
Από τις δημοσκοπήσεις φαίνεται πως μόνο όσοι από τους ψηφοφόρους του έχουν απομείνει «πιστοί» τον εμπιστεύονται ακόμη. Αλλά και αυτοί πόσο θα αντέξουν;
Όσον αφορά το δεύτερο «μέτρο» κατά της ακριβείας, ο κύριος Μητσοτάκης ανέφερε την δημιουργία άλλης μιας Ανεξάρτητης Αρχής αυτής του Καταναλωτή για να γίνονται, όπως έγραψε, «πιο αποτελεσματικοί οι έλεγχοι τη αγοράς έναντι της κερδοσκοπίας». Αυτή και αν είναι ομολογία αποτυχίας στο μέτωπο της ακριβείας μετά περισσότερα από έξι χρόνια διακυβέρνησης και αφαίμαξης των εισοδημάτων των πολιτών. Άλλωστε είναι γνωστό, πως όταν ένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί η κυβέρνηση συστήνει μια νέα Αρχή, απλά για το «θεαθήναι».