Γιάννης Τριήρης: Κάνουν την τρίχα … τριχιά

Γιάννης Τριήρης: Κάνουν την τρίχα … τριχιά
Πέμπτη, 16/10/2025 - 07:39

Σε πανηγυρισμούς έχουν ξεσπάσει στην κυβέρνηση για την μείωση των τιμών σε περίπου 2.000 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ.

Μάλιστα, κυβερνητικά «παπαγαλάκια» διέρρεαν ότι με τις μειώσεις αυτές των τιμών ενδέχεται όχι μόνο να επιτευχθεί ο στόχος για πληθωρισμός στο 2,8% που προβλέπει και ο προϋπολογισμός, αλλά ακόμη και χαμηλότερος και υποστήριζαν πως ο αριθμός των 2.000 είναι διπλάσιος από αυτόν που αρχικά φέρεται να είχαν συμφωνήσει τα σούπερ μάρκετ.

Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ, όμως, με μια διευκρινιστική τους ανακοίνωση, χθες, έβαλαν τα πράγμα στη σωστή τους διάσταση, πιστοποιώντας έτσι ότι από την κυβέρνηση κάνουν την τρίχα … τριχία, παραμένοντας πιστοί στην τακτική τους για επικοινωνία και όχι για ουσία.

Τι ξεκαθάρισαν τα σούπερ μάρκετ;

Πρώτον ότι οι μειώσεις στις τιμές δεν αποτελούν κυβερνητική επιτυχία, αλλά δική τους πρωτοβουλία.

Δεύτερον ότι οι μειώσεις τιμών σε 2.000 κωδικούς δεν θα γίνουν σε όλα τα σούπερ μάρκετ, αλλά είναι ένας συνολικός αριθμός. Κάθε σούπερ μάρκετ θα κάνει τις δικές τους μειώσεις τιμών σε κάποιους από αυτούς τους κωδικούς, που θα αφορούν και επώνυμα προϊόντα, αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει κάθε αλυσίδα .

Τρίτον οι μειώσεις τιμών στα ράφια δεν θα γίνουν όλες από τις 15 Οκτωβρίου έως το τέλος του τρέχοντος έτους, αλλά θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου. «Άρα δεν θα δούμε 2.000 κωδικούς προϊόντων με μειωμένες τιμές) από αύριο (σήμερα) αλλά σταδιακά», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση των σούπερ μάρκετ.

Τέταρτον η συλλογή των προϊόντων που θα έχουν μειωμένη τιμή, θα διαφέρει ανά κατάστημα λόγω διαφορετικού μεγέθους και διαθέσιμου κωδικολογίου.

Τι μας λένε εν ολίγοις τα σούπερ μάρκετ;

Πως ναι μεν θα γίνουν κάποιες μειώσεις τιμών, αλλά το κάθε σούπερ μάρκετ θα κάνει όσες θέλει και όποτε θέλει. Όχι μειώσεις σε 2.000 κωδικούς προϊόντων και όχι από τώρα έως το τέλος του χρόνου.

Τι δεν μας λένε ούτε η κυβέρνηση ούτε τα σούπερ μάρκετ;

Αυτό που όλοι ανεξαιρέτως οι καταναλωτές διαπιστώνουν. Πως αν δεν υπάρξουν πράγματι ουσιαστικές παρεμβάσεις η αποσπασματική μείωση τιμών σε κάποια προϊόντων δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα της ακραίας ακρίβειας που πλήττει τα νοικοκυριά. Και ακόμη πως οι όποιες μειώσεις γίνουν αυτό το διάστημα στην πλειοψηφία τους αφορούν προϊόντα που μέσα στο τρέχον έτος έχουν αυξήσει τιμές σε πολλαπλάσιο ποσοστό από αυτό που θα μειωθούν.

Η τρίχα … τριχιά δεν γίνεται.