Σύμφωνα με την αίτηση δέσμευσης μελλοντικής δυναμικότητας που υπέβαλε στον ΔΕΣΦΑ η Elpedison, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει
- Τον Απρίλιο του 2026 την περιβαλλοντική αδειοδότηση,
- Τον Ιούνιο του 2026 τις μελέτες και τον λεπτομερή σχεδιασμό,
- Τον Ιούλιο τη διεξαγωγή του Market test,
- Τον Φεβρουάριο του 2027 την άδεια εγκατάστασης
Το 2028 θα πραγματοποιηθούν:
- οι εργασίες (ναυπήγηση ή μετατροπή πλοίων FSRU και FSU,
- η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού και λιμενικών έργων,
- η κατασκευή χερσαίων εγκαταστάσεων),
έτσι ώστε τον Νοέμβριο να μπει σε δοκιμαστική λειτουργία και στις του 2029 να πραγματοποιηθεί η εμπορική λειτουργία του έργου.
Τα χαρακτηριστικά του έργου:
1. Υπεράκτιο Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ ο οποίος περιλαμβάνει μια Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης [FSRU], καθώς και μια Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης [FSU].
2. Κεντρική πλατφόρμα επί μόνιμου αγκυροβόλιου νησίδων επί πασσάλων, για την παραβολή και πρόσδεση του FSRU και του FSU, και η οποία θα φέρει τον απαραίτητο εξοπλισμό σύνδεσης των δύο πλωτών μονάδων μεταξύ τους.
3. Αγωγοί και συνοδός εξοπλισμός φυσικού αερίου για παροχέτευση στο ΕΣΦΑ, μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού.
Η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλει στην ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και στη διαχείριση των συμφορήσεων στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, αποτελώντας ένα νέο ευέλικτο και ασφαλές σημείο εισόδου φυσικού αερίου στη χώρα.