Την ίδια στιγμή, ο όμιλος στρέφεται σε ένα πολυλειτουργικό μοντέλο λειτουργίας, ενισχύοντας δραστηριότητες εκτός αντλίας. Στόχος είναι τα πρατήρια να λειτουργούν όχι μόνο ως σημεία ανεφοδιασμού, αλλά και ως πολυλειτουργικοί προορισμοί για καθημερινές αγορές και υπηρεσίες, ακολουθώντας τη διεθνή στρατηγική της Shell, η οποία φιλοδοξεί να αντλεί έως και το 50% της κερδοφορίας από δραστηριότητες πέραν των καυσίμων.
Όπως επεσήμαναν χθες στελέχη της Coral με αφορμή την αναμόρφωση του προγράμματος πιστότητας Shell Go+ για τους πελάτες του δικτύου, με την προσθήκη νέων συνεργασιών, η εταιρεία μέσω των περίπου 800 πρατηρίων της επιδιώκει να ανταποκριθεί στο πολυμορφικό ενεργειακό περιβάλλον που διαμορφώνεται με τη διάθεση πέραν των υγρών καυσίμων, υγραερίου, φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και μιας σειράς άλλων προϊόντων και υπηρεσιών που ξεκινούν από τα mini market και φθάνουν έως την εστίαση.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Ιατρόπουλος, διευθυντής πωλήσεων του δικτύου λιανικής της Coral «παρά τις αλλαγές που συντελούνται στην αγορά, τα υγρά καύσιμα έχουν αντοχές και θα τραβήξουν το άρμα για πολλά χρόνια ακόμη. Ωστόσο ως εταιρεία επιδιώκουμε να δώσουμε επιπλέον αξία στο χρόνο που μας αφιερώνει ο πελάτης».
Με βάση αυτά τα δεδομένα η εταιρεία επιδιώκει να μεταμορφώσει τα πρατήρια καυσίμων σε προορισμό για ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών. Καθοριστικός παράγοντας στη νέα ταυτότητα των πρατηρίων είναι η ηλεκτροκίνηση, καθώς ο αυξημένος χρόνος παραμονής των οδηγών κατά τη διάρκεια της φόρτισης δημιουργεί νέες ευκαιρίες εμπορικής αξιοποίησης. Έτσι, η Coral ενισχύει σταδιακά την παρουσία της σε συμπληρωματικές υπηρεσίες, μετατρέποντας τα πρατήρια σε σημεία με ευρύτερη εμπορική δραστηριότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από τα καύσιμα και τα λιπαντικά, αναπτύσσονται υποδομές όπως mini markets, καφέ, πλυντήρια, φαρμακεία και σημεία εστίασης – είτε εντός των πρατηρίων είτε σε αυτόνομα σημεία. Στην κατεύθυνση αυτή στρατηγικής σημασίας είναι η επένδυση του ομίλου στη μικρή λιανική με την πρόσφατη εξαγορά των καταστημάτων της αλυσίδας Twenty 4 Shopen.
Με 25 καταστήματα μίνι μάρκετ, τα οποία δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν θα ανέβουν οι ταμπέλες του brand Smartshop που λειτουργεί στα πρατήρια αλλά και αυτόνομα με δύο καταστήματα στη Νέα Σμύρνη και στην Ηλιούπολη, ο όμιλος στοχεύει στη μικρή λιανική. «Δοκιμάζουμε και μέσα και έξω από το πρατήριο και οι επιδόσεις είναι αυτές που θα καθορίσουν το πώς θα εξελιχθεί το κομμάτι της μικρής λιανικής» επεσήμαναν τα στελέχη της εταιρείας.
Η επένδυση στα convenience stores σε συνδυασμό με την επέκταση της Motor Oil μέσω των θυγατρικών της στον χώρο του καφέ – και συγκεκριμένα με την Taresso, στην οποία κατέχει το 60% – αποτυπώνει τη στρατηγική στροφή προς ένα ευρύτερο οικοσύστημα υπηρεσιών. Ήδη, περισσότερα από 130 πρατήρια Shell διαθέτουν σημεία καφέ, ενώ από τα 791 σημεία του δικτύου, τα 370 είναι ιδιολειτουργούμενα και διαθέτουν χώρους μικρής λιανικής ενώ σε 220 υπάρχουν πλυντήρια. Σε κάθε νέο πρατήριο προβλέπεται πλέον η ανάπτυξη εγκαταστάσεων όπως mini markets, καφέ και πλυντήρια, ώστε να προσφέρεται μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή και να αξιοποιείται ο χρόνος παραμονής στο σημείο.
Η γενική διευθύντρια της Coral Κίρκη Καλαντζή παρουσιάζοντας τη γενικότερη στρατηγική της Motor Oil, είπε ότι αυτή βασίζεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος είναι τα υγρά καύσιμα μέσω των εμπορικών εταιριών Coral και Avin αλλά και του σύγχρονου διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων, που θα συνεχίσουν να προσθέτουν αξία στον όμιλο και τις επόμενες δεκαετίες. Ο δεύτερος άξονας είναι οι ΑΠΕ στο πλαίσιο και της ενεργειακής μετάβασης όπου ο όμιλος διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης πράσινων έργων στη χώρα. Και βεβαίως ο τρίτος άξονας είναι η κυκλική οικονομία.