ΜΕΤΡΟ: Οι κινήσεις προς την ηλεκτροκίνηση

ΜΕΤΡΟ: Οι κινήσεις προς την ηλεκτροκίνηση
Δευτέρα, 16/05/2022 - 10:52

Σε «πράσινες» δράσεις είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί το 25% των επενδύσεων που δρομολογεί η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ για την ερχόμενη πενταετία, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλη Παντελιάδη.

Εκτιμάται δηλαδή ότι, από τις επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ που βρίσκονται στο pipeline, περίπου 62,5 εκατ. ευρώ θα δοθούν για πράσινες αναβαθμίσεις των κτιρίων (ψυγεία, φωτισμό, τζάμια κλπ), ενώ 28 εκατ. ευρώ εξ αυτών αφορούν στα φωτοβολταϊκά και πιο συγκεκριμένα την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του net metering.

Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους περίπου το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια.

Τα τελευταία έξι χρόνια υπάρχει 37% μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας. Στους 129 000 τόνους ανέρχεται η μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα κάτι που αντιστοιχεί σε εκπομπές 23.580 νοικοκυριών.

Ηλεκτροκίνηση

Συνεχίζονται παράλληλα οι κινήσεις της ΜΕΤΡΟ για να βελτιώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα και μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, καθώς δίνει ηλεκτρικά οχήματα σε κάποια στελέχη της, ενώ χρησιμοποιεί και κάποια μικρά για τις ανάγκες του delivery.

Επίσης έχουν τοποθετηθεί 500 σημεία φόρτισης για αυτοκίνητα σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα ενώ δίνονται ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε εργαζόμενους αλλά και κίνητρα χρήσης ποδηλάτων, κάτι που ειδικά σε κάποιες πόλεις είναι έντονη.

Επιπλέον υπάρχει η στήριξη στο πρόγραμμα με την ΚΕΔΕ στη δεύτερή του φάση θα γίνει ενημέρωση σε 40 σχολεία και σε περίπου 5000 μαθητές ανά τη χώρα.

Το ενεργειακό κόστος

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλη Παντελιάδη, ακόμη και μετά τις παρεμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, το κόστος ενέργειας για τον όμιλο αναμένεται φέτος να είναι αυξημένο κατά 80% σε σχέση με πέρυσι. Παραδέχτηκε βέβαια ότι χωρίς αυτές τις παρεμβάσεις το κόστος θα ήταν ακόμη και τρεις φορές υψηλότερο.

Αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο, μετά το υπερσύγχρονο Κέντρο Διανομής της εταιρείας στα Οινόφυτα Αττικής – όπου σχεδιάζεται η επέκτασή του κατά 20.000 τ.μ. - αλλά και το Κέντρο Διανομής Μάνδρας που ανήκε στην Βερόπουλος, τελειώνει η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, μία επένδυση ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, η οποία θα ανεβάσει το capacity στα 50.000 τ.μ.

Σχετικά με την αγορά, ο Απρίλιος ήταν σε αρνητικό έδαφος. Η πτώση σε όρους όγκου πωλήσεων ανήλθε τον προηγούμενο μήνα σε 7%-8%, ενώ σε αξία ήταν πολύ χαμηλότερη λόγω των ανατιμήσεων.

Αυτοί που έχουν περάσει αυξήσεις στα προϊόντα τους προηγούμενους μήνες είναι και αυτοί που κάνουν προωθητικές ενέργειες, ενώ αυτοί που έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων του κόστους, έχουν σαφώς πιο περιορισμένα περιθώρια για promotions. Σε ό,τι αφορά την άνοδο της αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και στη χώρα μας σήμερα αποτελούν περίπου το 14% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Τελευταία τροποποίηση στις 16/05/2022 - 20:04