Τόσο η ΔΕΗ όσο και οι περισσότεροι εκ των ιδιωτών προμηθευτών δεν αντιτίθενται στην ουσία του νέου ευέλικτου προϊόντος, αλλά στη χρωματική σήμανση που θεωρούν ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους καταναλωτές. Σε κοινές παρεμβάσεις τους προς τη Ρυθμιστική Αρχή, ζητούν η νέα κατηγορία τιμολογίων να φέρει πιο ουδέτερο ή θετικό χρώμα, ενώ ταυτόχρονα διεκδικούν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των όρων, ώστε να μη χαθεί η καινοτομία και η ανταγωνιστικότητα στην αγορά.
Στο πλαίσιο της συμπληρωματικής δημόσιας διαβούλευσης που διενήργησε η ΡΑΑΕΥ σχετικά με την επιβολή ρυθμιστικών μέτρων στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας η ΔΕΗ, η NRG, Ήρων, Volton και Φυσικό Αέριο με κοινή τους επιστολή, καθώς και η ZeniΘ ζητούν να επιλεγεί ένα άλλο χρώμα για τη νέα κατηγορία που θα προστεθεί στα υφιστάμενα, πράσινα, κίτρινα, μπλε και πορτοκαλί τιμολόγια.
Ειδικότερα, η ΔΕΗ ως προς το προτεινόμενο για τη σήμανση των Ευέλικτων Προϊόντων κόκκινο χρώμα, εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της, δεδομένου ότι - όπως αναφέρει- «διασθητικά το κόκκινο χρώμα συνδέεται με έντονο κίνδυνο και θεωρούμε ότι αντικειμενικά θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τον μέσο καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να εξεταστεί εναλλακτική χρωματική σήμανση, όπως π.χ. με μωβ χρώμα».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ZeniΘ προτείνει να εξεταστεί η επιλογή και χρήση διαφορετικού χρώματος (ουδέτερου ή «θετικού») καθώς η χρήση του κόκκινου χρώματος μπορεί να έχει αρνητικό ψυχολογικό αντίκτυπο στους καταναλωτές. «Το κόκκινο, ως χρώμα, συνήθως συνδέεται με προειδοποίηση, κίνδυνο ή αυξημένο κόστος, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να επιλέξουν αυτά τα προϊόντα, ακόμα κι εάν είναι προς όφελός τους. Συνεπώς η ερυθρή χρωματική επιλογή μπορεί να έχει τα αρνητικά αποτελέσματα, όπως μειωμένη αποδοχή και ζήτηση καθώς οι πελάτες μπορεί να αποφύγουν τα ευέλικτα τιμολόγια, φοβούμενοι αυξήσεις ή αβεβαιότητα» τονίζεται.
Γαλάζια, μωβ, ροζ ή κάποιο άλλο εναλλακτικό χρώμα προτείνουν να είναι τα νέα τιμολόγια και οι τέσσερις εταιρείες που συνυπογράφουν την κοινή επιστολή προς τη ΡΑΑΕΥ. Παράλληλα θεωρούν ότι θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν περισσότερα του ενός ευέλικτα στοιχεία «ώστε να μην περιορίζονται αδικαιολόγητα τα εμπορικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και να ενισχύεται η καινοτομία».
Στην επιστολή τους οι τέσσερις προμηθευτές σημειώνουν ότι προκειμένου να διασφαλιστεί η συνοχή και η λειτουργικότητα της απόφασης που θα εκδώσει η ΡΑΑΕΥ, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν το σύνολο των χαρακτηριστικών των τιμολογίων, όπως αυτά διαμορφώνονται μετά την εισαγωγή των προτεινόμενων Ευέλικτων Τιμολογίων αναπροσαρμόζοντας, όπου αυτό είναι αναγκαίο, τα αντίστοιχα σημεία του προτεινόμενου πλαισίου.
Επίσης, στη χρέωση προμήθειας θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα ενσωμάτωσης περισσότερων του ενός «ευέλικτων στοιχείων» και όχι αποκλειστικά ενός, ώστε να μην περιορίζονται αδικαιολόγητα τα εμπορικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και να ενισχύεται η καινοτομία.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται ο ορισμός των Ευέλικτων Τιμολογίων, τα οποία κατά βάση περιλαμβάνουν ένα σκέλος σταθερής τιμολόγησης και ένα σκέλος με ευέλικτη τιμολόγηση, να επιτρέπει τη διαφοροποίηση του «ευέλικτου στοιχείου» λόγω οποιουδήποτε παράγοντα, δηλαδή το ευέλικτο στοιχείο να μπορεί να μεταβάλλεται λόγω στοιχείων που είτε καθορίζονται από τον προμηθευτή, είτε όχι, εφόσον αυτά έχουν γνωστοποιηθεί στον πελάτη και αποτυπώνονται στη σύμβαση.
Την ίδια ώρα, η ΔΕΗ τονίζει αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες ότι θα πρέπει να υπάρχει ρητά η δυνατότητα εφαρμογής τους και στα Ευέλικτα Προϊόντα, μέσω πρόβλεψης στη Σύμβαση, ώστε να μπορούν να προσφέρονται εκπτώσεις ή άλλες παροχές για συγκεκριμένους μήνες κατανάλωσης. Παράλληλα, ζητά να αναγνωριστεί ρυθμιστικά η δυνατότητα μονομερούς τροποποίησης των όρων της Σύμβασης Προμήθειας και για τα Ευέλικτα Προϊόντα, τουλάχιστον στις περιπτώσεις που η αλλαγή είναι επωφελής για τον καταναλωτή ή επιβάλλεται από το νομικό/κανονιστικό πλαίσιο.
Ενώ και η ZeniΘ τονίζει ότι ο νέος τύπος τιμολογίου πρέπει να είναι πλήρως ευέλικτος, χωρίς περιττούς περιορισμούς, ώστε οι Προμηθευτές να μπορούν να αναπτύξουν ελεύθερα τις προσφορές τους τονίζοντας ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει δυνατότητα διάθεσης των Ευέλικτων Τιμολογίων οποιαδήποτε ημέρα εντός του μήνα. «Η μέγιστη δυνατή ελευθερία σχεδιασμού προϊόντων θα ωφελήσει τόσο τους καταναλωτές, με μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών, όσο και την αγορά, με ενίσχυση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας» επισημαίνει.