Οι ρύποι από τη ναυτιλία αυξάνονται - Η ΕΕ μετατοπίζει την αλυσίδα ενεργειακού εφοδιασμού μακριά από τη Ρωσία

Οι ρύποι από τη ναυτιλία αυξάνονται - Η ΕΕ μετατοπίζει την αλυσίδα ενεργειακού εφοδιασμού μακριά από τη Ρωσία
Δευτέρα, 26/09/2022 - 06:44

Εάν δεν υπήρχαν οι κυρώσεις, το φυσικό αέριο και άλλα διυλισμένα ενεργειακά προϊόντα θα κατέληγαν μέσω αγωγών από τη Ρωσία στην Ευρώπη.

Οι μονομερείς κυρώσεις των δυτικών χωρών που χτύπησαν τη Μόσχα πυροδοτούν ακόμη περισσότερες ανθρωπογενείς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς η Ευρώπη αναδιαμορφώνει τις αλυσίδες ενεργειακού εφοδιασμού μακριά από τη Ρωσία, προμηθεύοντας ενεργειακά προϊόντα από μακριά.

Ο Γιαν Ντίλεμαν, επικεφαλής των επιχειρήσεων θαλάσσιων μεταφορών της Cargill Inc. δήλωσε στο Bloomberg ότι οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς μισθώνουν δεξαμενόπλοια για μεταφορές ενεργειακών προϊόντων σε μεγάλες αποστάσεις από χώρες που βρίσκονται στην άλλη άκρη του κόσμου. Εάν δεν υπήρχαν οι κυρώσεις, το φυσικό αέριο και άλλα διυλισμένα ενεργειακά προϊόντα θα κατέληγαν μέσω αγωγών από τη Ρωσία στην Ευρώπη.

Αλλά δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι αποφασισμένη να μετατοπίσει γρήγορα ολόκληρη την αλυσίδα ενεργειακού εφοδιασμού της μακριά από τη Ρωσία. Οι εισαγωγείς της ΕΕ μισθώνουν δεξαμενόπλοια για να προμηθεύονται υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από την Ασία.

Ο Ντίλεμαν δήλωσε ότι το υψηλότερο κόστος καυσίμων για τα πλοία σημαίνει ότι οι διαχειριστές πλοίων στρέφονται σε πιο βρώμικα καύσιμα όπως το ντίζελ ή το αργό πετρέλαιο σε αυτά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Εν τω μεταξύ, οι χώρες της ΕΕ επανεκκινούν επιθετικά τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με ορυκτά καύσιμα ενόψει ενός πολύ σκοτεινού και κρύου χειμώνα. Ορισμένες κυβερνήσεις ζήτησαν ακόμη και από τους κατοίκους να καίνε καυσόξυλα για να θερμάνουν τα σπίτια τους, καθώς η ενεργειακή κρίση θα μπορούσε να προκαλέσει κυλιόμενες διακοπές ρεύματος κατά τις ώρες αιχμής της ζήτησης.

Έτσι, όλη η ισχυρή κλιματική δράση που προωθεί η ΕΕ για την απεξάρτηση από τον άνθρακα του δικτύου της προκειμένου να σωθεί ο πλανήτης κινδυνεύει να διαλυθεί αυτόν τον χειμώνα.

Το ίδιο το γεγονός ότι η Ευρώπη πρέπει να προμηθεύεται υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Ασία σε μεγαλύτερες διαδρομές, ενώ τα πλοία καίνε πιο βρώμικα καύσιμα, είναι εντελώς υποκριτικό για τη στάση της Ένωσης σχετικά με τη διάσωση του πλανήτη. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 3% των ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.