Το αυτοκίνητο καύσης τελειώνει το 2035 – Τι αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ

Το αυτοκίνητο καύσης τελειώνει το 2035 – Τι αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ
Τετάρτη, 29/06/2022 - 15:45

Κλιματικά ουδέτερα θα πρέπει να είναι τα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το 2035.

Σε μια νέα εποχή όπου τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα αποτελούν παρελθόν, αποφάσισε να μπει η ΕΕ με την απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, σύμφωνα με την οποία από το 2035 και μετά θα απαγορεύονται οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Προκειμένου να συμβεί αυτό, οι 27 υπουργοί Περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της Συνόδου που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο δέχθηκαν ως ενδιάμεσο στόχο την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για:

  • μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα το 2030
  • μείωση κατά 50 % των εκπομπών CO2για φορτηγά για την ίδια χρονιά

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε εγκρίνει την πρόταση ήδη από τις 8 Ιουνίου και έτσι προχώρησε η συζήτηση στη Σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος.

"Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι τα υβριδικά οχήματα θα μπορούν επίσης να συνεισφέρουν σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Αυτό δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή", διευκρίνισε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Φρανς Τίμερμανς, σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι “εάν οι κατασκευαστές πιστεύουν ότι μπορεί να επιτύχουν τους στόχους, η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί το 2026 καθώς υπενθυμίζεται, ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν επιλέξει ηλεκτρικά οχήματα”.

Όπως υπογραμμίζει η ισπανική εφημερίδα El Pais η θέση του Συμβουλίου, πρέπει τώρα να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αυτή τη φορά για να συμφωνηθεί ένα τελικό νομικό κείμενο. Επιπλέον, το Συμβούλιο συμφώνησε να θέσει τέλος στον μηχανισμό ρυθμιστικών κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) από το 2030, σύμφωνα με όσα είχε προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Έτσι από εδώ και πέρα ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα. Η αρμόδια εκτελεστική αρχή της ΕΕ το 2026 θα πρέπει να αξιολογήσει την πρόοδο που έχει γίνει για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και από εκεί και μετά θα καθορίσει εάν είναι απαραίτητο να επανεξεταστούν αυτοί οι στόχοι λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Πάντως ήταν αρκετές οι χώρες που ζήτησαν να καθυστερήσουν το τέλος των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Όπως αναφέρει η El Paish Ιταλία, η Πορτογαλία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σλοβακία υπέβαλαν πρόταση για την αναβολή ως το 2040 της απαγόρευσης πωλήσεων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ζητώντας δηλαδή πέντε χρόνια παράταση, κάτι που απέρριψε η Γερμανία.

Τελευταία τροποποίηση στις 30/06/2022 - 06:38