Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αποτελεί ένα μέτρο προστασίας των ταξιδιωτών στα ελληνικά νησιά και θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για την λήψη πολλών ακόμη τέτοιων αποφάσεων.
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων αποφεύχθηκαν, καθώς η κυβέρνηση έλαβε μια σωστή απόφαση – από τις ελάχιστες στην εξάχρονη θητεία της- να μειώσει κατά 50% τα λιμενικά τέλη προκειμένου οι πλοιοκτήτες να μην προχωρήσουν σε ανατιμήσεις με αιτιολογία την απόφαση της ΕΕ να χρησιμοποιείται από την 1η Μαΐου «πράσινο» καύσιμο, που είναι πιο ακριβό.
Μείωσε ένα κρατικό χαράτσι και οι ακτοπλόοι δεν μετακύλησαν την αύξηση των τιμών των καυσίμων στους ταξιδιώτες, αφού αυτές «ισοσκελίστηκαν» από τη μείωση των λιμενικών τελών.
Παρόμοιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, με παρεμβάσεις που θα μειώνουν τις κρατικές επιβαρύνσεις, με χαρακτηριστικότερες την μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και την μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές που λόγω της εκρηκτικής τους ανόδου τα τελευταία χρόνια κατατρώγουν τα εισοδήματα των καταναλωτών.
Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν υπάρξει συνέχεια στην μείωση των κρατικών χαρατσιών, η θετική απόφαση για τα λιμενικά τέλη θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό.