Power Pass: Σε ποιους ακυρώνεται η αίτηση και τι πρέπει να κάνουν

Power Pass: Σε ποιους ακυρώνεται η αίτηση και τι πρέπει να κάνουν
Πέμπτη, 30/06/2022 - 06:06

Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από την αστοχία της πλατφόρμας power pass, η οποία ακυρώνει τις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί πριν την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης για το 2021, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δίνει διευκρινίσεις και οδηγίες για το τι πρέπει να γίνει.

Ειδικότερα σχετικά με την πλατφόρμα Power Pass η οποία σε κάποιες περιπτώσεις εμφάνισε δυσλειτουργίες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης διευκρινίζει ότι «πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το Power Pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση, χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του Power Pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο Power Pass».

Όπως τονίζεται στις οδηγίες που έχει εκδώσει το υπουργείο προς τους πολίτες, η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για την οικονομική ενίσχυση και πραγματοποιείται στην ιστοσελίδα: https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia

Το μήνυμα που εμφανίζεται σε όσους έκαναν σωρευτικά τις παραπάνω ενέργειες είναι "τα στοιχεία κύριας κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησής σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω".

Αναλυτικά οι οδηγίες

Υπενθυμίζονται οι οδηγίες για την υποβολή της αίτηση για το Power Pass στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr είναι οι εξής:

1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.

2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.

Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί: A. είτε να τα επιβεβαιώσει, B. είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας "Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass" (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia).

Συγκεκριμένα, ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.

H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο ο πολίτης επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση.

Πατώντας "Υποβολή", ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Η εκκαθάριση και η καταβολή των αναδρομικών

Το ποσό που θα λάβουν οι καταναλωτές για τους οποίους θα προκύψει διαφορά εξαρτάται από το ύψος των λογαριασμών της περιόδου που καλύπτεται από το Power Pass. Τα ποσά της επιδότησης κυμαίνονται από 18 € έως και 600 € και υπολογίζονται στο 60% του ποσού που θα προκύπτει αφαιρώντας από τη ρήτρα αναπροσαρμογής τον λογαριασμό και το ποσό τυχόν εκπτώσεων.

Η ενημέρωση θα γίνει μέσω αυτοποματοποιημένης ειδοποίησης στον λογαρισμό email που έχει δηλωθεί στην αίτηση.

Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Με βάση τις οδηγίες για τη λειτουργία της πλατφόρμας τα μηνύματα που εμφανίζονται είναι τα εξής:

Εκκρεμεί η υποβολή: Ο χρήστης δεν έχει πατήσει την «υποβολή αίτησης».

Απορριφθείσα: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.

Υπό εκκαθάριση: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:

Αν ο ΑΦΜ αντιστοιχεί στον δικαιούχο/συνδικαιούχο του τραπεζικού λογαριασμού με το δηλωθέν IBAN.

Αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ήδη υποβάλλει τη μία αίτηση που δικαούται για τον ίδιο και τον/την σύζυγο, αλλά και πως δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.

Υπό εκκαθάριση: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.

Προς αποστολή σε τραπεζικό ίδρυμα: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.

Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

Εγκριθείσα: Έχει ληφθεί η απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.