Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/941 (εφεξής ο «Κανονισμός») έχει σκοπό να συμβάλει στην υλοποίηση των στόχων της Ενεργειακής Ένωσης, αναπόσπαστο μέρος των οποίων είναι η ενεργειακή ασφάλεια, η αλληλεγγύη, η εμπιστοσύνη και μια φιλόδοξη πολιτική για το κλίμα.
Οι κανονισμοί της Επιτροπής (ΕΕ) 2017/1485 και (ΕΕ) 2017/2196 αποτελούν αναλυτικό εγχειρίδιο των κανόνων που διέπουν τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργούν και να συνεργάζονται οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και άλλοι σχετικοί ενδιαφερόμενοι φορείς, προκειμένου να εγγυώνται την ασφάλεια του συστήματος. Αυτοί οι τεχνικοί κανόνες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα περισσότερα περιστατικά ηλεκτρικής ενέργειας αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά σε επιχειρησιακό επίπεδο. Ο Κανονισμός εστιάζει σε κρίσεις ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν ευρύτερη κλίμακα και επιπτώσεις, διαμορφώνει κοινό πλαίσιο κανόνων για την πρόληψη, την ετοιμότητα αντιμετώπισης και τη διαχείριση καταστάσεων κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας, εξασφαλίζοντας περισσότερη διαφάνεια κατά τη φάση προετοιμασίας και κατά τη διάρκεια κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας και διασφαλίζοντας ότι τα μέτρα λαμβάνονται με συντονισμένο και αποτελεσματικό τρόπο.
Η ΡΑΑΕΥ, ως αρμόδια αρχή, εκπόνησε και ενέκρινε σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 10 του Κανονισμού τo πρώτο Σχέδιο Ετοιμότητας Αντιμετώπισης Κινδύνων στον τομέα του Ηλεκτρισμού της Ελλάδας (εφεξής το «Σχέδιο») (Απόφαση ΡΑΕ 671/2022, ΦΕΚ Β’ 4657/05.09.2022) τον Αύγουστο του 2022. Στην συνέχεια δυνάμει του άρθρου 13 παράγραφος 2, προχώρησε στην τροποποίηση του ανωτέρω Σχεδίου τον Μάιο του 2024 (Απόφαση Κλάδου Ενέργειας Ε-120/2024, ΦΕΚ Β’ 3327/12.06.2024).
Η ΡΑΑΕΥ σε συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ προχώρησε σε επικαιροποίηση του Σχεδίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 10 παράγραφος 8 του Κανονισμού, το προσχέδιο του οποίου θέτει σήμερα σε σύντομη Δημόσια Διαβούλευση.
Το Σχέδιο περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Σύντομη περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών του διασυνδεδεμένου συστήματος μεταφοράς της Ελλάδας, καθώς και των διασυνδέσεων με γειτονικά κράτη
- Περιληπτική περιγραφή των εθνικών σεναρίων κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας
- Αναλυτική περιγραφή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων της Αρμόδιας Αρχής
- Περιγραφή των ρόλων των οργάνων διαχείρισης της διακινδύνευσης
- Περιγραφή των ρόλων των οργάνων διαχείρισης της κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας
- Προσδιορισμό του συντονιστή της κρίσης και περιγραφή των ρόλων του
- Αναλυτική περιγραφή των μηχανισμών διαχείρισης κρίσων ηλεκτρικής ενέργειας που οφείλονται στα προσδιορισμένα εθνικά σενάρια κρίσης
- Περιγραφή της ροής πληροφοριών μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και φορέων κατά τη διάρκεια ενδεχόμενης κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας
- Περιγραφή των εθνικών, περιφερειακών και διμερών διαδικασιών και μέτρων τα οποία λαμβάνονται είτε για την πρόληψη είτε για την αντιμετώπιση και το μετριασμό των επιπτώσεων μιας κρίσης ηλεκτρικής ενέργειας
- Προσδιορισμό του χρονοδιαγράμματος και του αντικειμένου των δοκιμών και προσομοιώσεων κρίσεων ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετέχουν στη διαβούλευση υποβάλλοντας τις απόψεις τους επί του ως άνω κειμένου ηλεκτρονικά στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή εγγράφως, έως και την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025.
Η ΡΑΑΕΥ, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999, ΦΕΚ Α’ 45), θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων στη διαβούλευση καθώς και το περιεχόμενο των σχετικών εγγράφων, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο συμμετέχων αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.
Συνημμένο αρχείο: