Οικονόμου για το Fuel pass 2: Αυξημένη επιδότηση για βενζίνη για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος

Οικονόμου για το Fuel pass 2: Αυξημένη επιδότηση για βενζίνη για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος
Δευτέρα, 01/08/2022 - 13:49

Αποτελεί έκφραση θράσους και απόπειρα διαστρέβλωσης της πραγματικότητας ο ισχυρισμός του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ότι η Κυβέρνηση ανέχεται την αισχροκέρδεια και τη δημιουργία καρτέλ στην αγορά ενέργειας.

Το Fuel Pass 2 καθώς και η ενεργειακή κρίση που βιώνει ολόκληρη η Ευρώπη, ήταν δύο από τα θέματα που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον του Γιάννη Οικονόμου στην εισαγωγική τοποθέτηση του κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου.

Σε ότι αφορά τη δύσκολη περίοδο της ενεργειακής κρίσης για όλη την Ευρώπη ο κυβερνητικό εκπρόσωπος, επεσήμανε: «Εξαρχής είχαμε επισημάνει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα προκαλούσε σοβαρότατα προβλήματα σε όλη την ήπειρό μας, τα οποία θα δοκιμάσουν τις αντοχές μας και την αντοχή των ευρωπαϊκών κοινωνιών. Οι τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις ροές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, σε συνδυασμό με το ενδεχόμενο πλήρους διακοπής τους, προοιωνίζονται ακόμη πιο δύσκολες μέρες για ολόκληρη την ήπειρό μας. Είναι προφανές ότι κάποιες χώρες θα πληγούν περισσότερο, αλλά είναι βέβαιο ότι οι επιπτώσεις δεν θα αφήσουν καμιά χώρα ανέγγιχτη. Θα αφορούν, άλλωστε, τόσο την επάρκεια όσο και τις τιμές στην ενέργεια.

Μπροστά σε αυτή τη δυσμενή προοπτική, οι Υπουργοί Ενέργειας της Ε.Ε. συμφώνησαν -την περασμένη εβδομάδα- καταρχήν σε ένα νέο κανονισμό για της μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 15%. Η απόφαση ωστόσο αυτή δεν φαίνεται να επαρκεί και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξακολουθεί να επιμένει στην ανάγκη ακόμη πιο δραστικών ευρωπαϊκών αποφάσεων έγκαιρα. Ιδίως μάλιστα στην επιβολή πλαφόν στη χονδρική τιμή αερίου και την απεξάρτηση της τιμής του από την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας.

Παράλληλα, με επιστολή του στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχει προτείνει έναν πανευρωπαϊκό μηχανισμό μέσω του οποίου θα αποζημιώνονται οι βιομηχανικοί καταναλωτές για τη μείωση στη χρήση φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας για τον ερχόμενο Χειμώνα, ώστε να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα τόσο ως προς την επάρκεια, όσο και ως προς την τιμή.

Την ίδια στιγμή, η χώρα μας συνεχίζει την προετοιμασία για την αντιμετώπιση ακόμη και των πιο ακραίων σεναρίων. Όπως και σε άλλες πρόσφατες κρίσεις, έτσι και τώρα, χτίζουμε εθνικές πολιτικές για τη θωράκιση της κοινωνίας, αλλά και των επιχειρήσεων απέναντι στις απειλές. Αφενός με δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο, αλλά και στα νοικοκυριά και αφετέρου με πρόνοια για την εξασφάλιση επάρκειας στην ενέργεια. Έχει ήδη αναπτυχθεί συντονισμένη προσπάθεια για την προμήθεια αυξημένων ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου, την λειτουργία με ντίζελ μονάδων που χρησιμοποιούν αέριο, αλλά και την προσωρινή παράταση της αξιοποίησης του λιγνίτη.

Την ίδια στιγμή, η Κυβέρνησή μας χτίζει αναχώματα για την άμυνα της κοινωνίας, που τόσο ταλαιπωρείται από την ακρίβεια, απέναντι στις ενεργειακές ανατιμήσεις και όχι μόνο. Μπήκε ήδη σε εφαρμογή ένας νέος πρωτοποριακός μηχανισμός, μέσω του οποίου δεσμεύονται τα υπερέσοδα των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προς όφελος των πολιτών.

Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά απενεργοποιείται η ρήτρα αναπροσαρμογής, δεσμεύονται τα υπερέσοδα των εταιρειών και μεταφέρονται στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, από το οποίο στη συνέχεια διατίθενται για τη στήριξη των καταναλωτών στους τελικούς λογαριασμούς ενέργειας που λαμβάνουν. Έτσι, με τους νέους λογαριασμούς ρεύματος, με βάση τον νέο τρόπο τιμολόγησης, οι οικιακοί καταναλωτές θα διαπιστώσουν απορρόφηση των αυξήσεων έως και 90%, ενώ η απορρόφηση των αυξήσεων για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο θα φτάσει μέχρι και το 100%. Ήδη, κατά τις πρώτες 15 μέρες λειτουργίας του ο μηχανισμός αυτός απέδωσε πάνω από 330 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται πως μέχρι τέλος Ιουλίου θα έφτανε στα 500 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία αυτομάτως θα διατίθενται για τη στήριξη της κοινωνίας».

Fuel pass 2. Αυξημένη επιδότηση για βενζίνη για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος

Συνεχίζεται και μάλιστα -με πολύ αυξημένη περίμετρο- και η στήριξη της Κυβέρνησης στο τομέα αυτό. Ανοίγει σήμερα η εφαρμογή του Fuel pass 2 που αφορά στην επιδότηση της βενζίνης για το τρίμηνο Ιούλιο, Αύγουστος, Σεπτέμβριος.

Όπως ήδη ανακοινώθηκε, η επιδότηση για αυτοκίνητο στην ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση της κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από τα 45 ευρώ που ήταν στο προηγούμενο πρόγραμμα. Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση με τη χρήση κάρτας ανέρχεται στα 100 ευρώ, από τα 55 ευρώ που ήταν στο προηγούμενο πρόγραμμα.

-Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών-μοτοποδηλάτων η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και στα 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Υπενθυμίζεται σε ό,τι αφορά την περίμετρο, ότι δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.

Εντελώς ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί ΣΥΡΙΖΑ για ανοχή στα καρτέλ

Θέλω να υπογραμμίσω ότι αποτελεί έκφραση θράσους και απόπειρα διαστρέβλωσης της πραγματικότητας ο ισχυρισμός του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ότι η Κυβέρνηση ανέχεται την αισχροκέρδεια και τη δημιουργία καρτέλ στην αγορά ενέργειας. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται πως, ο ΣΥΡΙΖΑ όταν δεν βολεύεται από την πραγματικότητα, κατασκευάζει μια δική του δυστοπία, για να εξαπατήσει τους πολίτες και να θέσει σε αμφισβήτηση τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Ψεύδεται, διαστρεβλώνει, παραποιεί, ισχυρίζεται τα ακριβώς αντίθετα από εκείνα που πραγματικά συμβαίνουν. Αυτό συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς η Κυβέρνησή μας έχει ήδη αναπτύξει πρωτοβουλίες, θεσμικές, που βάζουν φραγμό στα υπερκέρδη εταιρειών και αποδίδουν όφελος στην ελληνική κοινωνία. Συγκεκριμένα:

Πρώτον: Μόλις την περασμένη εβδομάδα, αμέσως μόλις διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι πάροχοι προχώρησαν στην αύξηση των παγίων τελών, η Κυβέρνηση, με θεσμική παρέμβαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έβαλε πλαφόν στα πάγια τέλη. Έτσι η ανώτατη μηνιαία χρέωση του παγίου θα είναι τα 5 ευρώ.

Δεύτερον, έχει προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνησης με την οποία οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας υποχρεούνται να δηλώνουν την 1η κάθε μήνα την καθαρή τιμή ηλεκτρικής ενέργειας που θα ισχύει, ώστε οι καταναλωτές να έχουν πλήρη ενημέρωση και να αποφασίζουν ανάλογα.

Τρίτον, θεσπίστηκε η δυνατότητα των καταναλωτών να αλλάζουν προμηθευτή χωρίς να καταβάλλουν κάποιο κόστος, χωρίς να υπόκεινται σε κάποιο «πέναλτι». Κάθε καταναλωτής μπορεί να αλλάζει πάροχο αζημίως, όταν διαπιστώνει ότι υπάρχει άλλος πάροχος που μπορεί να του παράσχει πιο φθηνή τιμή.

Τέταρτον, μπήκε σε εφαρμογή ο νέος μηχανισμός που αφαιρεί άμεσα τα όποια υπερέσοδα και τα μεταφέρει σε ένα λογαριασμό που στηρίζει τους καταναλωτές, που στηρίζει την ελληνική οικογένεια, τα ελληνικά νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, στους λογαριασμούς που λαμβάνουν.

Πέμπτο, ψηφίστηκε ήδη -όπως ακριβώς έχει παραγγείλει ο Πρωθυπουργός- διάταξη σύμφωνα με την οποία τα υπερέσοδα που είχαν οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας στο προηγούμενο διάστημα θα φορολογηθούν με συντελεστή 90% -ποσοστό που επιβάλλεται μόνο στη χώρα μας- προκειμένου και αυτά τα χρήματα να διατεθούν για τη στήριξη των καταναλωτών.

Η Κυβέρνησή μας διαχειρίζεται μια σκληρή και επώδυνη πραγματικότητα, που προκαλείται από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, με τρόπο τέτοιο που να αγγίζει την κοινωνία όσο λιγότερο γίνεται. Με τρόπο τέτοιο ώστε το αποτύπωμα των ανατιμήσεων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο στις τσέπες και στον οικονομικό βίο των πολιτών. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη πλευρά επιλέγει να δραπετεύσει από τα προβλήματα, κατασκευάζοντας μια πλαστή πραγματικότητα στα μέτρα του.