Πώς κινείται η κατανάλωση βενζίνης

Πώς κινείται η κατανάλωση βενζίνης
Πέμπτη, 11/08/2022 - 06:31

Οι ανατιμήσεις φρέναραν την κατανάλωση Ιούνιο και Ιούλιο- Επιδοτήσεις και πτώση της τιμής δίνουν ώθηση τον Αύγουστο.

ΟΗ έκρηξη στις τιμές των καυσίμων τους προηγούμενους δύο μήνες όπου η μέση τιμή της βενζίνης κινήθηκε οριακά κάτω από τα 2,5 ευρώ το λίτρο έφερε σημαντική πτώση της κατανάλωσης.

Τον Ιούνιο σύμφωνα με πληροφορίες η μείωση κατανάλωσης στη βενζίνη έφτασε στο 10% την ώρα που η μέση τιμή, με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, διαμορφώθηκε στα 2,4 ευρώ το λίτρο και στα 2,55 ευρώ ανά λίτρο η βενζίνη 100 οκτανίων.

Οι πληθωριστικές πιέσεις που συμπιέζουν τα εισοδήματα των καταναλωτών είχαν ως αποτέλεσμα και τον Ιούλιο η κατανάλωση βενζίνης να μειωθεί με χαμηλότερους όμως ρυθμούς από τον Ιούνιο και με δεδομένο ότι ο Ιούλιος είναι ο μήνας που φεύγει το πρώτο κύμα των εκδρομέων. Ετσι, τον περασμένο μήνα η πτώση στην κατανάλωση βενζίνης περιορίστηκε στο 5% την ώρα που η μέση τιμή της αμόλυβδης 85 οκτανίων είχε διαμορφωθεί στα 2,3 ευρώ ανά λίτρο και της αμόλυβδης 100 οκτανίων στα 2,5 ευρώ το λίτρο.

Αύξηση τον Αύγουστο

Η εικόνα έχει αναστραφεί τον Αύγουστο. Η αποκλιμάκωση των τιμών αλλά και οι επιδοτήσεις μέσω fuel Pass 2 έχουν φέρει άνοδο στην κατανάλωση. Κινείται αυξητικά κατά 5-7% ενώ τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η αύξηση που καταγράφηκε έφτασε και στο 15%.

Με την τιμή της βενζίνης να κινείται πέριξ των δύο ευρώ (2,074/λίτρο στις 9 Αυγούστου) το γέμισμα του ρεζερβουάρ εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κοστοβόρο και επιβαρυντικό για τους οδηγούς ωστόσο όσο πέφτουν οι τιμές αλλάζει και η ψυχολογία.

Θετικά επιδρούν και οι επιδοτήσεις μέσω του Fuel Pass όπου ήδη από χθες άρχισε η καταβολή των ποσών και στους λογαριασμούς των δικαιούχων ενώ από το περασμένο Σαββατοκύριακο ξεκίνησε η σταδιακή καταβολή των δικαιούχων που επέλεξαν τη χρήση ψηφιακής κάρτας λαμβάνοντας επιπλέον το μπόνους των 15 ευρώ.
Βέβαια, παράγοντες της αγοράς καυσίμων αναφερόμενοι στον συγκεκριμένο τρόπο κατανομής επιδοτήσεων, έχουν εκφράσει ένα "παράπονο”, ότι σε περιπτώσεις που η πίστωση γίνεται στον τραπεζικό λογαριασμό, είναι άδηλο το εάν τελικά η ενίσχυση αξιοποιείται όντως για την αγορά καυσίμων.

Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τα στοιχεία από το Fuel Pass 1 το 80% των δικαιούχων ζήτησε και πήρε την επιδότηση στην τράπεζα, χάνοντας το bonus των 5 ευρώ της ψηφιακής κάρτας, που δινόταν κατά την πρώτη φάση του μέτρου, προφανώς για να καλύψει κι άλλες ανάγκες.

Συγκεκριμένα, από τα 2,1 εκατομμύρια αιτήσεις, που έχουν εγκριθεί, σύμφωνα με πληροφορίες οι 7 στους 10, δηλαδή κάτι λιγότερο από 1,5 εκατομμύριο ιδιοκτήτες οχημάτων, προτίμησαν την τράπεζα.

Το ότι οι επιδοτήσεις συμβάλλουν στο να μην υποστεί καθίζηση η κατανάλωση αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το ντίζελ κίνηση που επιδοτείται στην αντλία δεν καταγράφει μεγάλες απώλειες. Ειδικότερα τον Ιούνιο η κατανάλωση αυξήθηκε οριακά στο 0,2% αλλά και τον Ιούλιο σημειώθηκε μεγαλύτερη αύξηση.
Πάντως, το μεγάλο στοίχημα της αγοράς είναι κατά πόσο η διαφαινόμενη πτώση της εσωτερικής κατανάλωσης θα υπερκαλυφθεί
από μια πολύ καλή τουριστική σεζόν, όπως σήμερα τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία.