Power Pass: Παράταση στις αιτήσεις και με διπλό τσεκάρισμα για όσους υπέβαλλαν φορολογική δήλωση

Power Pass: Παράταση στις αιτήσεις και με διπλό τσεκάρισμα για όσους υπέβαλλαν φορολογική δήλωση
Τετάρτη, 29/06/2022 - 07:06

Την ώρα που ανακοινώνεται παράταση πέντε ημερών για τις αιτήσεις στο power pass χιλιάδες φορολογούμενοι θα χρειαστεί να ξανακάνουν υποβολή λόγω αστοχίας του συστήματος.

Ειδικότερα, όσοι υπέβαλλαν αίτηση για το επίδομα ρεύματος και μετά κατέθεσαν τη φορολογική δήλωση του 2021, στο σύστημα η αίτηση φαίνεται ότι εκκρεμεί η υποβολή παρά το γεγονός ότι έχει γίνει κανονικά και εμπρόθεσμα η υποβολή και η αίτηση έχει μπει σε διαδικασία ελέγχου.

Όπως αναφέρει λογιστής στο iEnergeia.gr η αλλαγή από «υπό εκκαθάριση» σε καθεστώς «εκκρεμεί υποβολή» γίνεται ακόμη κι αν ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλλει την αίτησή του αρκετές ημέρες πριν την εκκαθάριση της δήλωσής του.

Το μήνυμα που εμφανίζεται στις περιπτώσεις ανθρώπων που δεν έχει γίνει καμία μεταβολή στοιχείων ως προς την κατοικία τους, είναι ότι τα «στοιχεία της κύριας κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησης σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί υποβολή αίτησης».

Το θέμα προέκυψε χθες το απόγευμα και είναι άγνωστο αν θα υπάρξει λύση σε κεντρικό επίπεδο, δηλαδή διόρθωση του συστήματος, ή αν θα πρέπει οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας που έκαναν δήλωση μετά την υποβολή της αίτησης να τσεκάρουν από μόνοι τους (ή οι λογιστές τους) αν η διαδικασία προχωράει κανονικά.

Παράταση και χρήματα μετά τις 5 Ιουλίου

Χθες ανακοινώθηκε η παράταση υποβολής αίτησης με δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον. «Λόγω συνεχούς ροής αιτήσεων και προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες, δίνεται παράταση έως τις 5 Ιουλίου για την υποβολή αιτήσεων ενίσχυσης για την αντιμετώπιση της αύξησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (power pass) στη σχετική πλατφόρμα. Η προθεσμία έληγε στις 30 Ιουνίου», δήλωσε σχετικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου. Με βάση τις οδηγίες για τη λειτουργία της πλατφόρμας τα μηνύματα που εμφανίζονται είναι τα εξής:

Εκκρεμεί η υποβολή: Ο χρήστης δεν έχει πατήσει την «υποβολή αίτησης».

Απορριφθείσα: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.

Υπό εκκαθάριση: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:

Αν ο ΑΦΜ αντιστοιχεί στον δικαιούχο/συνδικαιούχο του τραπεζικού λογαριασμού με το δηλωθέν IBAN.

Αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ήδη υποβάλλει τη μία αίτηση που δικαούται για τον ίδιο και τον/την σύζυγο, αλλά και πως δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.

Υπό εκκαθάριση: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.

Προς αποστολή σε τραπεζικό ίδρυμα: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.

Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

Εγκριθείσα: Έχει ληφθεί η απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.