Λογαριασμοί ρεύματος: Νέο κύμα καταγγελιών στη ΡΑΕ για υπερβολικές χρεώσεις

Λογαριασμοί ρεύματος: Νέο κύμα καταγγελιών στη ΡΑΕ για υπερβολικές χρεώσεις
Δευτέρα, 30/05/2022 - 05:00

Κατακόρυφη αύξηση σημειώνουν οι καταγγελίες των καταναλωτών στη ΡΑΕ για θέματα που αφορούν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και ιδιαίτερα για υπέρογκους λογαριασμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iΕnergeia.gr η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δέχτηκε μέσα σε 17 ημέρες 1.100 καταγγελίες μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας MyRaE και τα οποία μεταβιβάζει στις εταιρείες και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των νέων παραπόνων αφορούν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και σχετίζονται με υψηλές χρεώσεις στους λογαριασμούς χωρίς να λείπουν οι καταγγελίες και για τους Διαχειριστές.

Aπό τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και λειτούργησε η πλατφόρμα, μέχρι τις 26 Μαίου τα ενεργά αιτήματα έφτασαν στις 6.567 ενώ μόνο τον Μάιο και πριν τελειώσει ο μήνας έχουν υποβληθεί 1.753 παράπονα.

Πρόκειται για αιτήματα καταναλωτών που απαντήθηκαν και παραμένουν σε εκκρεμότητα και από το σύνολο περίπου τα μισά και πλέον έχουν απαντηθεί.

Τα αιτήματα διαχωρίζονται ως προς το είδος της εταιρείας που απευθύνονται. Κατά την τελευταία περίοδο αυξήθηκαν τα αιτήματα που απευθυνόταν συγχρόνως στον πάροχο Ενέργειας και στον Διαχειριστή του Δικτύου.

Η αμφισβήτηση των χρεώσεων είναι η κατηγορία με τις περισσότερες καταγγελίες και ακολουθούν η ρήτρα αναπροσαρμογής, οι όροι σύμβασης και η ανεπαρκής ενημέρωση για τιμές και χρεώσεις.

Για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή.

Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν.

Σε περίπτωση που ένας καταναλωτής δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση του προμηθευτή ή διαχειριστή σε ένα παράπονα τότε πρακτικά έχει δύο επιλογές είτε να προχωρήσει σε καταγγελία στη ΡΑΕ για θέματα όμως ρυθμιστικά όπως για παράδειγμα η παραβίαση άρθρου του Κώδικα Προμήθειας είτε στη διευθέτηση αστικής διαφοράς στα δικαστήρια.

Στην κατεύθυνση της επίλυσης/ διευθέτησης των διαφορών μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών εντάσσεται και η πρωτοβουλία για τη λειτουργία του θεσμού του ενεργειακού διαμεσολαβητή, ο οποίος θα αναλαμβάνει εκτός από την καταγγελία του καταναλωτή και τη διαμεσολάβηση για την εξεύρεση λύσης με τον πάροχο.

Όπως έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Αθάνασιος Δαγούμας διερευνάται η θεσμοθέτηση ενεργειακού διαμεσολαβητή, υπό την αιγίδα της ΡΑΕ, ώστε όταν ένας καταναλωτής υποβάλλει παράπονο και δεν έχει μείνει ικανοποιημένος από την απάντηση, να μπορεί χωρίς κόστος να απευθύνεται σε μία online διαμεσολάβηση. Έτσι θα υπάρχει ένα ολιστικό πλαίσιο αντιμετώπισης των παραπόνων.

Υπενθυμίζεται ότι η Αρχή έχει επιβάλλει πρόστιμα, συνολικού ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε πέντε εταιρείες προμήθειας για ληξιπρόθεσμες οφειλές και ότι ελέγχει άλλους 12 προμηθευτές για το ζήτημα της έγκαιρης προγνωστοποίησης στους πελάτες τους των επικείμενων αλλαγών των όρων της σύμβασης.