«My RAE»: Η νέα πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης με στόχο την προστασία των καταναλωτών

«My RAE»: Η νέα πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης με στόχο την προστασία των καταναλωτών
Δευτέρα, 30/08/2021 - 20:11

Στην κατασκευή πληροφοριακού συστήματος ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών με την ονομασία «My RAE» προχωρά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, καθώς πριν από λίγες μέρες εγκρίθηκε τη σχετική δαπάνη.

Πιο αναλυτικά η ΡΑΕ κρίνει αναγκαίο να υπάρξει ένα ηλεκτρονικό εργαλείο το οποίο να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ασκήσουν αποτελεσματικά τα δικαιώματά τους εντός των μετασχηματιζόμενων ενεργειακών αγορών.

Στα πλαίσια, επίσης του εποπτικού της ρόλου, κρίνεται αναγκαίο η ΡΑΕ να λαμβάνει έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τα αιτήματα των καταναλωτών και τον βαθμό ικανοποίησής τους. Ταυτόχρονα, χρειάζεται να τηρούνται στατιστικοί δείκτες, ώστε να παρεμβαίνει αν χρειασθεί με τα ρυθμιστικά ή κυρωτικά εργαλεία της.

Σημειώνεται δε πως η υφιστάμενη δομή υποστήριξης και ενημέρωσης των καταναλωτών μέσω της ιστοσελίδας της Αρχής, αν και εξυπηρετεί ως ένα βαθμό, παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες, γεγονός που θα καλύψει το νέο ηλεκτρονικό εργαλείο.

Πιο συγκεκριμένα, η υφιστάμενη δομή της Αρχής παρέχει αφενός μόνο στατική ενημέρωση στους καταναλωτές για βασικά στοιχεία της αγοράς ενέργειας, και αφετέρου δίδει τη δυνατότητα απλής κατάθεσης παραπόνων χωρίς τη διεξοδική αποτύπωση της εξέλιξης του κάθε αιτήματος, της ποιότητας, χρόνου και αποτελεσματικότητας απόκρισης εκ μέρους των Παρόχων και Διαχειριστών και χωρίς την παροχή των σχετικών στατιστικών δεδομένων. Υπό το πρίσμα αυτό κρίνεται σκόπιμο και απαραίτητο η αναβάθμιση των υφιστάμενων προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται για αυτό το σκοπό από τη ΡΑΕ προς τους καταναλωτές.

Να συμπληρώσουμε τέλος, πως η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της πλατφόρμας «My RAE» ανέρχεται σε 24.800 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης κάθε άλλης νόμιμης επιβάρυνσης ή δαπάνης.