Γιάννης Τριήρης: Η «διέξοδος» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Γιάννης Τριήρης: Η «διέξοδος» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Τρίτη, 25/04/2023 - 06:05

Δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη πολιτική οξυδέρκεια για να αντιληφθούν οι Έλληνες πολίτες την προπαγάνδα υπέρ της κυβέρνησης Μητσοτάκης που γίνεται από τα λεγόμενα συστημικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και ιδιαίτερα τα μεγάλα κανάλια, τα ραδιόφωνα, αλλά και τις εφημερίδες και ιστοσελίδες που δηλώνουν με κάθε τρόπο την «πίστη» τους στον απερχόμενο πρωθυπουργό.

Η αλήθεια είναι ότι η τα μέσα ενημέρωσης μεροληπτούν με «τακτ» υπέρ της Νέας Δημοκρατίας, έχοντας ως άξιους συμπαραστάτες τους και δημοσκοπικές εταιρείες που τα τροφοδοτούν με δημοσκοπήσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της κυβέρνησης.

Τι κι αν το αποτέλεσμα των εκλογών τις διαψεύσει; Αυτές θα έχουν κάνει το «καθήκον» τους προς το κυβερνών κόμμα που «υπηρετούν» και η δικαιολογία για κάθε αποτυχημένη πρόβλεψη τους αν υπάρξει είναι ήδη έτοιμη.

«Οι δημοσκοπήσεις αποτελούν φωτογραφία της στιγμής και καταγράφουν την εκλογική δύναμη των κομμάτων ακριβώς το διάστημα που διεξάγονται» είναι η καραμέλα που πιπιλάνε οι δημοσκόποι.

Την προπαγάνδα τους όμως για την δημιουργία κλίματος υπέρ της κυβέρνησης την κάνουν με το παραπάνω. Και είναι αλήθεια ότι η δημιουργία κλίματος έχει τη σημασία της όχι μόνο στις εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και κατά την διακυβέρνηση μεγεθύνοντας τις επιτυχίες και υποβαθμίζοντας τις αποτυχίες.

Τι κι αν ζητούν διαφάνεια τα κόμματα της αντιπολίτευσης από τους δημοσκόπους, τι κι αν διαμαρτύρονται για την μεροληπτική αντιμετώπιση της κυβέρνησης. Μιλούν σε ώτα μη ακουόντων.

Και έτσι τελικά αυτό που τους απομένει είναι το ίντερνετ και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θα παίξουν σίγουρα σημαντικό ρόλο σε αυτόν τον προεκλογικό αγώνα, όχι γιατί αποτελούν αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης , αλλά κυρίως γιατί τα παραδοσιακά ΜΜΕ τους αφήνουν λαμπρό πεδίο δράσης, αφού δεν ανταποκρίνονται στον ρόλο τους, που θεωρητικά θα ήταν να ελέγχουν την εξουσία.

Και πάλι βέβαια επικοινωνιακά ο αγώνας είναι άνισος καθώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν στρέφονται μόνο τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και το κυβερνών κόμμα, γνωρίζοντας ότι προσελκύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των νέων σε αντίθεση με τα πλέον αναξιόπιστα συστημικά μέσα ενημέρωσης.

Και στο χώρο αυτό έχει ξεσπάσει άγριος πολιτικός πόλεμος που σε πλείστες περιπτώσεις φτάνει να γίνεται βρώμικος και μάλιστα ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την εξεύρεση ενός τρόπου «προστασίας» για τους χρήστες τους από τα διάφορα τρολ και τα fake news.

Δυστυχώς αυτό είναι το προεκλογικό τοπίο της αντιπαράθεσης. Και το χειρότερο είναι ότι και μετεκλογικά τα πράγματα δεν θα αλλάξουν ουσιαστικά.

Αν επικρατήσει το «αγαπημένο» κόμμα των συστημικών μέσων ενημέρωσης αυτά θα «αποθρασυνθούν», ενώ αν υπάρξει πολιτική αλλαγή που επιδιώκει η αντιπολίτευση απλά θα υπάρξει ήπια «προσαρμογή» με τους καναλάρχες και τους «δημοσιογράφους» τους να συνεχίσουν να παίζουν το ίδιο παιχνίδι, αλλά με χαμηλή ένταση, ενώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το σκληρό ροκ θα συνεχιστεί.