Τα δύο αναγκαία βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Τα δύο αναγκαία βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
Κυριακή, 26/11/2023 - 06:59

Στα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα της πολιτείας θα είναι να αναπτύξει ένα πιο πυκνό δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο).

Πριν λίγες ημέρες ο Γενικός Διευθυντής της Φυσικό Αέριο-Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, Ιωάννης Μητρόπουλος τόνιζε σε εκδήλωση πως ο κορεσμός του δικτύου δημιουργεί πρόβλημα στην επέκταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Που σημαίνει πως το επόμενο διάστημα θα πρέπει να γίνουν κινήσεις από την πολιτεία, καθώς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να επεκταθούν οι σταθμοί και στο εθνικό δίκτυο. Παράλληλα, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως θα πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα από την πολιτεία προς τους πολίτες με σκοπό την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ο υπουργός Μεταφοράς κ. Σταϊκούρας σε πρόσφατη συνέντευξη του στον ΣΚΑΙ παραδέχτηκε πως είναι ένα ζήτημα τα σημεία φόρτισης και ανέφερε πως 4.000 σημεία φόρτισης θα υπάρχουν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Μάλιστα ο υπουργός σημείωσε πως θα πρέπει να αξιοποιηθούν πρώτα οι αδιάθετοι πόροι του “Κινούμαι ηλεκτρικά 2″ και μετά θα ανοίξει οποιαδήποτε συζήτηση και για τρίτο πρόγραμμα.

Τι αναφέρει το ΕΣΕΚ

Όπως αναφέρει το εθνικό σχέδιο στα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα της πολιτείας θα είναι να αναπτύξει ένα πιο πυκνό δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο). «Τα συγκριτικά δεδομένα δείχνουν ότι η χώρα μας υστερεί των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών στα δίκτυα φόρτισης. Το πρόγραμμα για την εγκατάσταση φορτιστών στηρίζεται από το ΤΑΑ και αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της χώρας για την ηλεκτροκίνηση – με την ανάπτυξη των εν λόγω υποδομών να αποτελεί προαπαιτούμενο για την επιπλέον διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο του στόλου οχημάτων ενισχύοντας την ήδη θετική τάση. Στους λοιπούς τομείς των μεταφορών, η διεθνής εμπειρία προκρίνει κάποιες πιθανές λύσεις, που προβλέπεται ωστόσο να ωριμάσουν μετά το 2030. Άρα στόχος του ΕΣΕΚ είναι η δημιουργία προϋποθέσεων για την ανάπτυξη αυτών των νέων τεχνολογιών στην κατάλληλη χρονική στιγμή», επισημαίνει.

Αυτές οι εταιρείες δραστηριοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση

Αρκετές εταιρίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Την περασμένη Τετάρτη εγκαινιάστηκε από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ΜΑΕ, τη Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας και την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, ένα δίκτυο θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το δίκτυο φορτιστών βρίσκεται στο ισόγειο του χώρου στάθμευσης του κέντρου πολιτισμού ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και ξεκίνησε με τη λειτουργία 24 θέσεων συμπεριλαμβανομένων δύο θέσεων στη ζώνη ΑμεΑ, ενώ μέσα στο 2024 ο συνολικός αριθμός των θέσεων θα φτάσει τους 50, με ισχύ έως 22kW (AC).

Η NRG έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια το δίκτυο ταχυφορτιστών incharge, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την HOCHTIEF, ιδρύοντας την Hellenic Fast Charging Services (HFCS). Η HFCS θα προχωρήσει στη δημιουργία 52 νέων θέσεων ταχυφόρτισης ονομαστικής ισχύος 180kW, σε 13 Σταθμούς Εφοδιασμού Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στους αυτοκινητοδρόμους ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ και ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ, στο πλαίσιο ολοκληρωμένων συμφωνιών με τα εν λόγω Έργα Παραχώρησης. Η ElpeFuture έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αναπτύσσει πανελλαδικά ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Η ανάπτυξη περιλαμβάνει την εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης (DC) σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ/ΒΡ ανά την Επικράτεια, καθώς επίσης σημαντικούς κόμβους φόρτισης AC. Επιπλέον, η ΔΕΗ, με την υπηρεσία ΔΕΗ blue προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης έχοντας περισσότερα από 1.800 δημόσια σημεία φόρτισης και 180 σημεία ταχυφόρτισης ισχύος έως 300 kW (DC) πανελλαδικά. Να σημειωθεί πως πολλές από τις εταιρίες διαθέτουν εφαρμογές για τα κινητά για συσκευές Apple και Android.