Στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ οι λογαριασμοί ρεύματος - Πώς θα διασταυρώνονται, πότε θα παρεμβαίνει

Στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ οι λογαριασμοί ρεύματος - Πώς θα διασταυρώνονται, πότε θα παρεμβαίνει
Σάββατο, 01/04/2023 - 07:53

Στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ μπαίνουν οι λογαριασμοί ρεύματος και αργότερα θα ακολουθήσουν και οι λογαριασμοί φυσικού αερίου.

Στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ μπαίνουν οι λογαριασμοί ρεύματος και αργότερα θα ακολουθήσουν και οι λογαριασμοί φυσικού αερίου. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δημιουργεί μια βάση δεδομένων τιμολόγησης της λιανικής ηλεκτρικού ρεύματος με στόχο να διασταυρώνονται οι χρεώσεις και να παρεμβαίνει σε περίπτωση αστοχιών, στρεβλώσεων και λαθών.

Τα 7,5 εκατομμύρια μετρητών που υπάρχουν τιμολογούνται κάθε μήνα από τους παρόχους ρεύματος και όλες αυτές οι χρεώσεις θα ανεβαίνουν αυτόματα στη βάση δεδομένων, στην οποία υπάρχουν 72 πεδία πληροφοριών.

«Με αυτή τη βάση δεδομένων και με το βάθος των πληροφοριών που θα έχουμε θα γίνεται μία επιβεβαίωση των υπολογισμών που κάνουν και οι προμηθευτές» όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής, κ. Αθανάσιος Δαγούμας, μιλώντας στον RealFM.

Κάθε επιμέρους χρέωση που κάνει ο προμηθευτές θα μπορεί να ελέγχεται από τη ΡΑΕ αν είναι ορθή ή λανθασμένη και να μπορεί να παρεμβαίνει έγκαιρα σε περίπτωση που διαπιστώνει ότι έχει γίνει κάτι εκ παραδρομής.

Ελλείψει ψηφιακών μετρητών οι προμηθευτές κάνουν κάποιες εκτιμήσεις καταναλώσεων και εκδίδουν τους «έναντι» λογαριασμούς. Πολλές φορές για λόγους χρηματορροών χρεώνουν στον «έναντι» έναν μεγαλύτερο λογαριασμό από τον εκκαθαριστικό.

«Από τη βάση δεδομένων θα μπορούμε να παρακολουθούμε τη στρατηγική των προμηθευτών και αν γίνεται μια εμπροσθοβαρής χρέωση» πρόσθεσε ο κ. Δαγούμας.

Τα παράπονα στη ΡΑΕ και οι επικείμενες κυρώσεις

Στις 12.000 έφτασαν το 2022 οι καταγγελίες-παράπονα των καταναλωτών στην πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας μέσω της οποίας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες και παράπονα για τους παρόχους ή διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας. Στην πλατφόρμα myRae ο καταναλωτής μπορεί να θέσει την καταγγελία/παράπονο, η οποία διαβιβάζεται αυτόματα στον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου ή και στους διαχειριστές. Με βάση τη λειτουργία της για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή. Με βάση τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Δαγούμας δύο στους τρεις καταναλωτές είναι ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις που λαμβάνουν.

Πάντως σύμφωνα με τον κ. Δαγούμα έχει ανοίξει μια σειρά ακροάσεων των προμηθευτών και για θέματα που αφορούν στη διαφάνεια. Μάλιστα προανήγγειλε ότι επίκεινται κάποιες πιθανές κυρώσεις σε προμηθευτές. Όπως είπε πάντως, Η ΡΑΕ έχει στείλει τα μηνύματά της και οι προμηθευτές έχουν βελτιωθεί όσον αφορά τη διαφάνειά τους.

«Εμείς θέλουμε να είναι όσο το δυνατόν να είναι πιο κατανοητοί οι λογαριασμοί στο βαθμό του εφικτού. Κάτι που δεν είναι εύκολο λόγω της δομής της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία έχει διαχωρισμένες τις δραστηριότητές της. Παραγωγή, μεταφορά, διανομή, λιανική. Ολες αυτές οι δραστηριότητες αναγκαστικά τιμολογούνται ξεχωριστά και επομένως ο καταναλωτής παίρνει έναν λογαριασμό με πάρα πολλά νούμερα που δεν μπορεί να κατανοήσει» συμπλήρωσε ο κ. Δαγούμας.