Tesla: Μείωση της χρηματιστηριακής της αξίας ύστερα από την υπόσχεση ότι η φθηνότερη μπαταρία απέχει 3 χρόνια

Tesla: Μείωση της χρηματιστηριακής της αξίας ύστερα από την υπόσχεση ότι η φθηνότερη μπαταρία απέχει 3 χρόνια
Τετάρτη, 23/09/2020 - 15:45

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, κατά την διάρκεια της χθεσινής επίσημης ενημέρωσης για το πρόγραμμα ανάπτυξης της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι η πιο οικονομική μπαταρία, η οποία αναπτύσσεται από την εταιρεία του, θα λανσαριστεί σε τρία χρόνια.

Οι επενδυτές, στο πλαίσιο της «Ημέρας Μπαταρίας» περίμεναν δύο σημαντικές ανακοινώσεις από τον Μασκ με σαφές χρονοδιάγραμμα. Η πρώτη αφορά την ανάπτυξη μιας μπαταρίας ικανής να χρησιμοποιηθεί για 10 χρόνια και να παρέχει τις υπηρεσίες της για εκατομμύρια μίλια, στοχεύοντας στη μείωση του κόστους. Η δεύτερη σχετίζεται με τη μείωση της τιμής του ηλεκτρικού οχήματος κάτω από την τιμή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.

Όπως αναφέρει το Reuters, ύστερα από τις ανακοινώσεις οι επενδυτές εκτίμησαν τα νέα δεδομένα και μείωσαν την χρηματιστηριακή αξία της Tesla κατά 50 δισεκατομμύρια δολάρια, δεδομένου ότι η Tesla δεν καταφέρνει συχνά να επιτύχει τους στόχους που θέτει ο Μασκ.

Επιπλέον ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε τη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων με τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων να περιλαμβάνει μοντέλο αξίας 25.000 δολαρίων, το οποίο θα συγκρίνεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο που διατίθεται τώρα στην αγορά. Βέβαια, ο Μασκ δεν προσέφερε κανένα συγκεκριμένο στοιχείο, αλλά υποσχέθηκε ότι τα επόμενα χρόνια θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας στο μισό, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία και τις καινούργιες διαδικασίες παραγωγής και επιπλέον ότι θα παρουσιάσει ένα «προσιτό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ο Μασκ, αναγνώρισε μάλιστα, ότι η Tesla δεν έχει απολύτως φιλόδοξα σχέδια παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών και πλήρως ολοκληρωμένες διαδικασίες κατασκευής.

Η Tesla αναμένει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, ενώ φέτος η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παράγει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Χθες, η Tesla παρουσίασε και ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου, το S Plaid, ένα σεντάν με αυτονομία 520 μιλίων, που η τελική ταχύτητα μπορεί να αγγίξει 320 χλμ./ώρα. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2021. Η τιμή του S Plaid, ανέρχεται στα 140.000 δολάρια, ενώ η παράδοσή του στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει το 2021.

Σχετικά με τις μπαταρίες ο Mασκ περιέγραψε μια νέα γενιά μπαταριών, οι οποίες θα είναι πιο ισχυρές, με μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και θα κοστίζουν τη μισή τιμή από τις υπάρχουσες. Η νέα τεχνολογία, θα παρέχει πέντε φορές περισσότερη ενέργεια, έξι φορές περισσότερη ισχύ και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ η παραγωγή της υπολογίζεται σε περίπου τρία χρόνια.

Για τη μείωση του κόστους, η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο εργοστάσιο στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο ακριβά υλικά. Μάλιστα, η Tesla στοχεύει στη μηδενική χρήση κοβαλτίου στις μπαταρίες, ενώ επιθυμεί να κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές δύο προμηθευτών μπαταριών της Tesla, της LG Chem της Νότιας Κορέας και της Panasonic Corp της Ιαπωνίας, μειώθηκαν ύστερα από την ανακοίνωση του Μασκ.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν την ηλεκτροκίνηση για να συμμορφωθούν με αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Και ενώ οι μέσες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στις αλλαγές στη σύνθεση της μπαταρίας, είναι ακόμα σημαντικά πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με την μπαταρία να εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο με ένα τρίτο του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Ορισμένοι ερευνητές εκτιμούν ότι η εξισορρόπηση των τιμών μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων εσωτερικής καύσης, θα επιτευχθεί όταν το κόστος των μπαταριών θα ανέλθει σε 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα.

Αναφέρεται ότι οι μπαταρίες της Tesla κόστιζαν 156 δολάρια ανά kWh το 2019, σύμφωνα με την Cairn Energy Research Advisors.

Με πληροφορίες από: Reuters και euro2day.gr