Μαρινάκης: Γιατί επενδύσαμε στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Μαρινάκης: Γιατί επενδύσαμε στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Δευτέρα, 10/05/2021 - 19:53

Οι επενδύσεις στην "πράσινη" ενέργεια, η ευθύνη για τους ρύπους των πλοίων, οι ναυτικοί και οι ναυλαγορές βρέθηκαν στο επίκεντρο της ομιλίας του Ευάγγελου Μαρινάκη, ιδρυτή και προέδρου του Ομίλου Capital Maritime & Trading, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Ειδικότερα, ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε στην επένδυση που υλοποίησε πρόσφατα στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. "Κάναμε αυτήν την επένδυση, διότι βλέπουμε από τη δουλειά μας και τους ανθρώπους του κλάδου, την τάση στην πράσινη ενέργεια" σχολίασε αρχικά και πρόσθεσε ότι τέτοιου είδους επενδύσεις συμβάλλουν όχι μόνο στην κερδοφορία, αλλά και στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Μάλιστα, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι θα εξετάσει κι άλλες ευκαιρίες στην "πράσινη" ενέργεια. "Όταν βρίσκεται στη ναυτιλία, είσαι υποχρεωμένος να κοιτάξεις επενδύσεις με πράσινο περιεχόμενο" σχολίασε χαρακτηριστικά, γνωστοποιώντας, παράλληλα, ότι στόχος του είναι να επενδύσει και σε νέους τύπους πλοίων, τα οποία θα είναι ευθυγραμμισμένα με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Άλλωστε, εξήγησε ο εφοπλιστής, η στρατηγική μετάβασης στις μηδενικές εκπομπές θα επιφέρει νέες επιλογές πρόωσης των πλοίων - ηλιακή ενέργεια, μπαταρίες, υδρογόνο - γεγονός που θα σημάνει το τέλος της μεταφοράς αργού πετρελαίου ή άλλων σχετικών μορφών και θα υπάρξουν νέα είδη πλοίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι η "πράσινη" στροφή σχετίζεται εν πολλοίς και με τις εξελίξεις στις ΗΠΑ, μετά την ανάληψη της προεδρίας από τον Τζο Μπάιντεν. "Έχει μία εντελώς διαφορετική αντίληψη από τον προκάτοχό του για το περιβάλλον και την πράσινη ενέργεια" τόνισε, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για μία στέρεη βάση για ανάπτυξη αντίστοιχων πρωτοβουλιών με μεγαλύτερη ένταση στο εγγύς μέλλον.

Κλείνοντας το κομμάτι των περιβαλλοντικών αλλαγών, ο κ. Μαρινάκης μίλησε για τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση των ρύπων από τα πλοία, αναδεικνύοντας το κρίσιμο θέμα διαμοιρασμού του κόστους ενός της ναυτιλιακής βιομηχανίας. "Δεν μπορούν να πληρώνουν το λογαριασμό μόνο οι πλοιοκτήτες" υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι πρέπει να λάβουν το αντίστοιχο μερίδιο και άλλοι φορείς του κλάδου, όπως οι παραγωγοί των μηχανών.

Συντάκτης Γιώργος Γεωργίου, Πηγή capital.gr