Χωρίς οικονομική υποστήριξη οι φορτηγατζήδες: Προειδοποιούν ότι θα τραβήξουν χειρόφρενο

Χωρίς οικονομική υποστήριξη οι φορτηγατζήδες: Προειδοποιούν ότι θα τραβήξουν χειρόφρενο
Eurokinissi
Τρίτη, 11/10/2022 - 18:43

Τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμου, ζητούν οι μεταφορείς ή εναλλακτικά την εφαρμογή πλαφόν στην τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς, «έτσι ώστε να επανέλθει το κόστος της μεταφοράς σε βιώσιμα επίπεδα και να μπορέσουν οι επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν στην συνέχιση της δραστηριότητάς τους συμβάλλοντας στην διατήρηση του ομαλού εφοδιασμού της αγοράς».

Αυτό σημειώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) σε επιστολή της προς τα συναρμόδια υπουργεία ενώ υπογραμμίζει ότι τα καύσιμα που αποτελούσαν, περίπου, το 45% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος, σήμερα αγγίζουν το 70% λόγω της αύξησης της τιμής τους. Ταυτόχρονα, όπως σημειώνεται, η μετακύληση των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει. Αντιθέτως, οι μεταφορείς έχουν κληθεί να απορροφήσουν την αύξηση του κόστους πετρελαίου σε είδη και υπηρεσίες τις οποίες χρησιμοποιούν – όπως για παράδειγμα το κόστος των ακτοπλοϊκών ναύλων με την επιβολή επίναυλου καυσίμου ο οποίος έχει αυξητική τάση – αναλαμβάνοντας τελικά εξ’ ολοκλήρου την οικονομική πίεση.

Η ομοσπονδία σημειώνει ότι η πλειοψηφία των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων λειτουργεί σήμερα με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, ενώ τα χρηματοοικονομικά αποθεματικά έχουν πλέον μηδενιστεί. Παράλληλα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών οδικών μεταφορών είναι μικρές καθώς στην Ελλάδα πρόκειται κατά κύριο λόγο για μεμονωμένους αυτοκινητιστές, με τον μέσο όρο ιδιοκτησίας φορτηγών οχημάτων να φτάνει τα 1,2 οχήματα ανά ιδιοκτήτη. Έτσι λοιπόν, οι εταιρείες αυτού του μεγέθους υπολογίζεται ότι δεν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία και δεν έχουν αποθεματικά για να καλύψουν τα αυξανόμενα ελλείμματα ταμειακών ροών.

«Είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως αν δεν λάβουν οικονομική στήριξη από την Πολιτεία, πολλοί Έλληνες μεταφορείς θα αναγκαστούν πολύ σύντομα να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και τελικά να οδηγηθούν στην χρεοκοπία εντός των επόμενων μηνών, αφήνοντας κατά αυτόν τον τρόπο ένα τεράστιο κενό στις αλυσίδες εφοδιασμού» όπως υπογραμμίζεται.

Υπενθυμίζει ο κλάδος ότι, από τις αρχές του 2021 έως τώρα, η τιμή των καυσίμων στην Ε.Ε. αυξήθηκε ακόμη έως και 80%, με συνεχή ανοδική τάση. Όπως αναφέρεται, από τότε που ξεκίνησε η στρατιωτική επίθεση της Ρωσία στην Ουκρανία στα τέλη του Φεβρουαρίου 2022, και μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε έως και 25-30%. Έπειτα από την δεκαετή και πλέον οικονομική ύφεση που πέρασε η χώρα μας από το 2008, η οποία στην συνέχεια ακολουθήθηκε από την πανδημία που είχε τραγικές οικονομικές επιπτώσεις στις εταιρείες οδικών μεταφορών, αυτή η ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου ήταν και η χαριστική βολή που ήδη έχει οδηγήσει πολλούς μεταφορείς στην ακινητοποίηση των οχημάτων τους, ενω έχει φέρει όλους τους υπόλοιπους από εμάς στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης.