Στις 5 Μαΐου 2025, η τιμή του Brent διαμορφώθηκε στα 60,18 δολάρια ανά βαρέλι, σημειώνοντας ημερήσια αύξηση 2,09%, αλλά παραμένοντας σε χαμηλό 12μήνου, σύμφωνα με το Investing.com. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στην απόφαση του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή κατά 411.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, με περαιτέρω αύξηση να αναμένεται τον Ιούλιο. Η αύξηση της προσφοράς, σε συνδυασμό με τις ανησυχίες για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης, διαμορφώνει έντονη πτωτική πίεση στις τιμές.
Στην ελληνική αγορά, οι τιμές των καυσίμων ακολουθούν την πτωτική διεθνή τάση, παραμένοντας ωστόσο σε υψηλότερα επίπεδα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, στις 5 Μαΐου η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφώθηκε στα 1,713 ευρώ/λίτρο και του πετρελαίου κίνησης (diesel) στα 1,475 ευρώ/λίτρο. Έναν μήνα πριν, η αμόλυβδη ήταν στα 1,789 ευρώ/λίτρο και το diesel στα 1,555 ευρώ/λίτρο, με τη μηνιαία πτώση να υπολογίζεται σε 4,2% για την αμόλυβδη και 5,1% για το diesel.
Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει μία από τις πιο ακριβές χώρες στην ΕΕ στην αμόλυβδη βενζίνη, με μέση τιμή 1.719,00 ευρώ/λίτρο, καταλαμβάνοντας πλέον την 5η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών. Πρόκειται για τιμή ελαφρώς υψηλότερη από της Φινλανδίας (1.709,00 ευρώ/λίτρο) και της Ιταλίας (1.705,23 ευρώ/λίτρο), ενώ ακριβότερες είναι η Δανία (1.968,01 ευρώ/λίτρο), οι Κάτω Χώρες (1.877,00 ευρώ/λίτρο), η Γερμανία (1.742,00 ευρώ/λίτρο) και η Ιρλανδία (1.721,30 ευρώ/λίτρο). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα παραδοσιακά φιγουράρει στη δεύτερη ή τρίτη θέση της κατάταξης με τις υψηλότερες τιμές αμόλυβδης στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά τη φετινή της θέση στην πέμπτη ως σχετική "ανακούφιση", αν και η τιμή εξακολουθεί να παραμένει ιδιαίτερα υψηλή.
Αντίθετα, στο πετρέλαιο κίνησης η Ελλάδα εμφανίζει πιο ανταγωνιστική εικόνα, με τιμή 1.482,00 ευρώ/λίτρο, κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, ο οποίος διαμορφώνεται στα 1.505,17 ευρώ/λίτρο, και της Ευρωζώνης (1.531,15 ευρώ/λίτρο). Με βάση την κατάταξη, η χώρα βρίσκεται περίπου στη 14η θέση, δηλαδή ακριβώς στο μέσο της λίστας. Οι υψηλότερες τιμές diesel καταγράφονται σε χώρες όπως η Σουηδία, η Δανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία και η Φινλανδία, ενώ οι φθηνότερες παρατηρούνται στη Μάλτα (1.210 ευρώ/λίτρο), τη Βουλγαρία (1.195 ευρώ/λίτρο), την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία.
Παρά τη σχετική αποκλιμάκωση των τιμών στην αντλία, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται στις πιο ακριβές χώρες στην κατανάλωση βενζίνης, ενώ στο diesel διατηρεί συγκριτικά πιο ανταγωνιστική θέση, κυρίως λόγω μικρότερης φορολογικής επιβάρυνσης. Το κατά πόσο η αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών θα συνεχίσει να περνά στην εσωτερική αγορά καυσίμων, θα κριθεί το επόμενο διάστημα, ενόψει και της θερινής περιόδου.