Ford και BMW επενδύουν 130 εκατομμύρια δολάρια σε startup μπαταριών στερεάς κατάστασης

Ford και BMW επενδύουν 130 εκατομμύρια δολάρια σε startup μπαταριών στερεάς κατάστασης
Τετάρτη, 05/05/2021 - 14:05

Η Ford Motor Co και η BMW AG ηγούνται ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων σε μια startup εταιρεία μπαταριών στερεάς κατάστασης, Solid Power, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζουν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων επενδύοντας στην ανάπτυξη προσιτών αλλά ισχυρών επαναφορτιζόμενων μπαταριών, όπως ανέφεραν οι εταιρείες στο Δευτέρα.

Ο γύρος επενδύσεων της Σειράς Β, ο οποίος περιλαμβάνει την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Volta Energy Technologies, επιτρέπει στη Solid Power να επεκτείνει τις εσωτερικές δυνατότητες κατασκευής και τοποθετεί τον κατασκευαστή μπαταριών να προμηθεύσει τελικά μελλοντικά EV, πιθανώς μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με τον επικεφαλής της τεχνολογίας μπαταριών της BMW, Peter Lamp.

«Οι συνεργασίες και το κεφάλαιο θα μας τοποθετήσουν σε καλή βάση για να εκτελέσουμε στον οδικό μας χάρτη, κάτι που απλά μιλώντας χαρακτηρίζει αυτή την τεχνολογία για χρήση οχημάτων και τα εισάγει σε οχήματα που δεν είναι πολύ μακριά μέλλον», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Solid Power και συνιδρυτής Doug Campbell σε συνέντευξή του.

Πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να αναπτύξουν EV εν μέσω αυστηρότερων προτύπων εκπομπών CO2 στην Ευρώπη και την Κίνα.

Η τεχνολογία μπαταρίας στερεάς κατάστασης περιλαμβάνει μια συσκευή αποθήκευσης ενέργειας υψηλής χωρητικότητας που βελτιώνει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, αντικαθιστώντας τον υγρό ή σε μορφή γέλης ηλεκτρολύτη με ένα στερεό, αγώγιμο υλικό. Μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων, η νέα τεχνολογία προσφέρει περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη ασφάλεια λόγω της έλλειψης εύφλεκτων εξαρτημάτων. Η Solid Power ανέφερε ότι η τεχνολογία της μπορεί να προσφέρει 50% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Ωστόσο, η τεχνολογία μπαταρίας στερεάς κατάστασης είναι ακριβότερη από την τεχνολογία κυττάρων ιόντων λιθίου. Πρέπει επίσης να αποδείξει ότι μπορεί να λειτουργήσει και να παραμείνει ανθεκτική στον πραγματικό κόσμο και πρέπει να αυξηθεί η κλίμακα για την κάλυψη της ζήτησης της βιομηχανίας.

Η ανακοίνωση της Δευτέρας σηματοδοτεί τη δεύτερη επένδυση στη Solid Power για τη Ford και τη Volta Energy. Και οι δύο συμμετείχαν στον γύρο της Σειράς Α, 26 εκατομμυρίων δολαρίων, το 2018 που περιελάμβανε τη Hyundai Motor Co και τη Samsung Electronics.

«Συνεργαζόμαστε με περισσότερες από δώδεκα διαφορετικές νεοσύστατες επιχειρήσεις σε αυτόν τον χώρο και έχουμε εντυπωσιαστεί περισσότερο με την πρόοδο που έχει σημειώσει η Solid Power», δήλωσε ο Hau Thai-Tang, επικεφαλής πλατφόρμας και λειτουργός της Ford.

Η Solid Power, με έδρα κοντά στο Ντένβερ, συγκέντρωσε 5 εκατομμύρια δολάρια σε μετατρέψιμο χρέος από την BMW iVentures νωρίτερα φέτος. Σημειώνεται ότι η συνεργασία της με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε το 2016.

Ακολουθώντας τις τελευταίες επενδύσεις, η Ford και η BMW θα κατέχουν ίσα, άγνωστα μερίδια της Solid Power, η οποίο ιδρύθηκε το 2012 ως από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Μπόλντερ, δήλωσε ο Campbell.

Η Ford πιέζει να ηλεκτροδοτήσει βασικά μοντέλα στη σειρά της, συμπεριλαμβανομένου του Transit Van στα τέλη του έτους και του F-150 pickup στα μέσα του 2022, ενώ ήδη πουλάει το ηλεκτρικό Mustang Mach-E SUV. Προηγουμένως είχε δηλώσει ότι θα επενδύσει 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτροδότηση έως το 2025.

Μέχρι το τέλος του 2021, η BMW στοχεύει να διαθέσει 5 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις μάρκες BMW και MINI και ανέφερ ότι έως το 2023 θα διαθέτει πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα για σχεδόν όλα τα τμήματα της αγοράς.

Η Toyota Motor Corp, η οποία χαρακτήρισε την τεχνολογία ως «παιχνίδι αλλαγής», σχεδιάζει να εισαγάγει μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε μια πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων έως το 2025.

Μια άλλη εταιρεία μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι η QuantumScape που υποστηρίζεται από τη Volkswagen και η οποία στοχεύει να εισαγάγει την μπαταρία της το 2024.

Πηγή: Reuters