IATA: Η ανάκαμψη μετά τον Covid-19 θα πρέπει να περιλαμβάνει βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα

IATA: Η ανάκαμψη μετά τον Covid-19 θα πρέπει να περιλαμβάνει βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα
Δευτέρα, 13/07/2020 - 15:58

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) τόνισε τη δέσμευση της αεροπορικής βιομηχανίας στους στόχους της για μείωση των εκπομπών και κάλεσε τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις σε βιώσιμα καύσιμα αεροπορικών μεταφορών (SAF) με σκοπό την ενίσχυση της συμβολής της αεροπορικής βιομηχανίας στην ανάκαμψη από τον κορωνοϊό.

Ο IEA είναι σε θέση για να προωθήσει την παραγωγή SAF με ενδιαφερόμενους τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη βιομηχανία καυσίμων.

Ο κόσμος πρέπει να «οικοδομηθεί καλύτερα» μετά από την κρίση του κορωνοϊού με προσοχή επικεντρωμένη στις επενδύσεις σε τεχνολογίες μείωσης άνθρακα και στην SAF. Έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίες αυτή την κρίσιμη περίοδο και θα ενισχυθεί η πορεία της αεροπορικής βιομηχανίας προς τον στόχο για τη μείωση εκπομπών των αερομεταφορών σε επίπεδα που αντιστοιχούν στο ήμισυ αυτών του 2005, μέχρι το 2050.

Τα τρέχοντα ποσοστά παραγωγής της SAF είναι ακόμα πολύ χαμηλά για να επιτευχθεί ο στόχος, παρά τις αποδεδειγμένες δυνατότητες της SAF και τις μέχρι σήμερα προσπάθειες των αεροπορικών εταιρειών.

«Τα τεράστια χρηματικά ποσά που επενδύουν οι κυβερνήσεις στην οικονομική ανάκαμψη από τον κορωνοϊό είναι μια ευκαιρία για τη δημιουργία μιας κληρονομιάς ενεργειακής μετάβασης για την αεροπορική βιομηχανία», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA», Alexandre de Juniac.

Για να επιτευχθεί αυτό, οι κυβερνήσεις, η χρηματοοικονομική κοινότητα και οι παραγωγοί καυσίμων - τόσο μεγάλοι όσο και μικροί- θα πρέπει να συνεργαστούν με στόχο την ταχέως αυξανόμενη παραγωγή προσιτών βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας, είπε σε δήλωση ο de Juniac.

Η IATA εκτιμά ότι η τρέχουσα παραγωγή SAF είναι στα 50 εκατομμύρια λίτρα ετησίως. Για να φτάσει σε ένα σημείο αιχμής όπου η κλίμακα παραγωγής θα δει το κόστος της SAF να μειώνεται σε επίπεδα ανταγωνιστικά με τα καύσιμα jet, η παραγωγή πρέπει να φτάσει τα επτά δισεκατομμύρια λίτρα δηλαδή, αναλογικά το 2% της κατανάλωσης του 2019.

«Η SAF είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία μείωσης εκπομπών. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να προωθηθεί, έτσι ώστε να επιτύχουμε σημαντικές μειώσεις άνθρακα στην πορεία προς μια εποχή με πτήσεις απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο de Juniac.

Πηγή: ANI agency