ΠΟΣΠΗΕΦ: Τι ισχύει με το νέο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από 1ης Ιουλίου

ΠΟΣΠΗΕΦ: Τι ισχύει με το νέο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από 1ης Ιουλίου
Πέμπτη, 09/04/2020 - 12:26

Αξιοσημείωτες μεταβολές επέρχονται στις εγγυημένες υπηρεσίες που παρέχει προς τους καταναλωτές ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ (ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ), σύμφωνα με το αναβαθμισμένο πρόγραμμά του, που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2020.

Όπως αναφέρεται σε νεότερη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), οι κυριότερες αλλαγές αφορούν στην αύξηση της καταβαλλόμενης ρήτρας αποζημίωσης προς τους καταναλωτές, την κλιμακωτή διαβάθμιση του καταβαλλόμενου ποσού αποζημίωσης των καταναλωτών και την προσθήκη νέων εγγυημένων υπηρεσιών.

Αναλυτικά, με το νέο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ θεσπίζονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις:

1. Αυξάνεται η βασική ρήτρα αποζημίωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και διαμορφώνεται στο ποσό των 20€ για τους πελάτες χαμηλής τάσης και στο ποσό των 40€ για τους πελάτες μέσης τάσης, σε περίπτωση που σημειώνεται υπέρβαση του εγγυημένου χρόνου εξυπηρέτησης για όλες τις εγγυημένες υπηρεσίες. Στο προηγούμενο πρόγραμμα η βασική ρήτρα αποζημίωσης είχε οριστεί στο ποσό των 15€.

2. Αναπροσαρμόζεται η βασική ρήτρα αποζημίωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ προς καταναλωτές και καθορίζεται στο ποσό των 150€ για την υπηρεσία που αφορά στην αποκατάσταση τροφοδότησης μέσης τάσης, έπειτα από διακοπή λόγω βλάβης δικτύου ή προγραμματισμένων εργασιών.

3. Καθιερώνεται κλιμακωτή χρέωση του καταβαλλόμενου ποσού αποζημίωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ προς καταναλωτές (έως και 4 φορές υψηλότερη από τη βασική ρήτρα), όταν σημειώνεται υπέρβαση του εγγυημένου χρόνου εξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες που αφορούν στην εγκατάσταση νέων συνδέσεων παροχής, στην αποκατάσταση διακοπών τροφοδότησης μέσης τάσης, στην απάντηση σε παράπονα καταναλωτών μέσης τάσης και στην επανασύνδεση παροχής έπειτα από διακοπή, λόγω χρέους ή κατόπιν αιτήματος καταναλωτή.

4. Οι ως άνω αποζημιώσεις καταβάλλονται με μέριμνα του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, χωρίς να απαιτείται αίτηση εκ μέρους των δικαιούχων, και εντός τριών (3) μηνών από τη λήξη του ημερολογιακού εξαμήνου στο οποίο αφορούν.

5. Προστίθενται νέες εγγυημένες υπηρεσίες ως ακολούθως:

α) Κατασκευή νέας παροχής ρεύματος μέσης ή χαμηλής τάσης, που απαιτεί μεγάλη επέκταση δικτύου (κατασκευή άνω των 400 μέτρων εναερίου δικτύου ή 200 μέτρων υπογείου δικτύου ή συνδυασμό τους, κατασκευή ή αναβάθμιση υποσταθμού διανομής μέσης/χαμηλής τάσης): Εγγυημένος χρόνος εξυπηρέτησης έως εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες

β) Αντικατάσταση μετρητή με μετρητή πολλαπλού τιμολογίου ή ηλεκτρονικό μετρητή, κατόπιν αιτήματος καταναλωτή: Εγγυημένος χρόνος εξυπηρέτησης έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.

γ) Επαναφορά της υπηρεσίας «Τήρηση συμφωνημένης συνάντησης με προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ή υπεργολάβων του για την εκτέλεση εργασιών»: Εγγυημένος χρόνος έως τρεις (3) ώρες.

6. Σε καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη των ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του δικτύου χαμηλής τάσης, το μέγιστο ύψος αποζημίωσης ορίζεται στο ποσό των 600€, ανεξαρτήτως τύπου παροχής. Η προθεσμία για την υποβολή αιτήματος αποζημίωσης ορίζεται σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.

Εξάλλου, σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση συνδέσεων παραγωγών στο δίκτυο, στην απόφαση της ΡΑΕ ορίζεται ότι η απόδοση του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ σχετικά με τη χορήγηση προσφορών σύνδεσης (δεσμευτικών και μη) και την οριστικοποίηση μη δεσμευτικών προσφορών σύνδεσης, παρακολουθείται διαφόρων στοιχείων και δεικτών, τα οποία υπολογίζονται διακριτά για κάθε περίπτωση και για κάθε ημερολογιακό εξάμηνο.

Δείτε την απόφαση της ΡΑΕ ΕΔΩ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ