Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ για μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της σημασίας των πάγιων στοιχείων όσον αφορά τον συντονισμό των διακοπών

Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ για μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της σημασίας των πάγιων στοιχείων όσον αφορά τον συντονισμό των διακοπών
Παρασκευή, 05/10/2018 - 05:56
Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ για μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της σημασίας των πάγιων στοιχείων όσον αφορά τον συντονισμό των διακοπών σύμφωνα με το άρθρο 84 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003. Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18(3)(d) και 18(5) του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) της 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ ή TSOs) καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται από τον Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 84 του Κανονισμού: «Μεθοδολογία για την αξιολόγηση της σημασίας των παγίων στοιχείων για τον συντονισμό των διακοπών
  1. Έως 12 μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ καταρτίζουν από κοινού, τουλάχιστον για κάθε συγχρονισμένη περιοχή, μεθοδολογία αξιολόγησης της σημασίας για τον συντονισμό των διακοπών των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, των εγκαταστάσεων ζήτησης και στοιχείων του δικτύου που βρίσκονται σε ένα σύστημα μεταφοράς ή σύστημα διανομής, συμπεριλαμβανομένων των κλειστών συστημάτων διανομής.
  2. Η αναφερόμενη στην παράγραφο 1 μεθοδολογία βασίζεται σε ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία που καθορίζουν τον αντίκτυπο, στην περιοχή ελέγχου ενός ΔΣΜ, της κατάστασης διαθεσιμότητας είτε μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, εγκαταστάσεων ζήτησης είτε στοιχείων του δικτύου που βρίσκονται σε ένα σύστημα μεταφοράς ή σύστημα διανομής, καθώς και σε κλειστό σύστημα διανομής, και που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την περιοχή ελέγχου άλλου ΔΣΜ, και ιδίως:
α) σε ποσοτικά στοιχεία που βασίζονται στην αξιολόγηση των μεταβολών των ηλεκτρικών τιμών (όπως η τάση, οι ροές ισχύος, η γωνία στροφείου) σε τουλάχιστον ένα στοιχείο δικτύου της περιοχής ελέγχου του ΔΣΜ, λόγω της μεταβολής της κατάστασης διαθεσιμότητας ενδεχόμενου σημαντικού πάγιου στοιχείου ευρισκόμενου σε άλλη περιοχή ελέγχου. Η εν λόγω αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει κοινών μοντέλων δικτύου επομένου έτους· β) σε κατώφλια ευαισθησίας των ηλεκτρικών τιμών που αναφέρονται στο στοιχείο α), σε σχέση με την οποία αξιολογείται η σημασία πάγιου στοιχείου. Τα εν λόγω κατώφλια πρέπει να εναρμονιστούν τουλάχιστον ανά συγχρονισμένη περιοχή· γ) στη δυναμικότητα ενδεχόμενων σημαντικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής ή εγκαταστάσεων ζήτησης για να χαρακτηριστούν ΣΧΔ· δ) σε ποιοτικά στοιχεία όπως, μεταξύ άλλων, το μέγεθος και η εγγύτητα με τα σύνορα της περιοχής ελέγχου ενδεχόμενων σημαντικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, εγκαταστάσεων ζήτησης ή στοιχείων δικτύου· ε) στη συστηματική σημασία όλων των στοιχείων δικτύου που βρίσκονται σε ένα σύστημα μεταφοράς ή σύστημα διανομής τα οποία συνδέουν διαφορετικές περιοχές ελέγχου· και στ) στη συστηματική σημασία όλων των κρίσιμων στοιχείων δικτύου.
  1. Η μεθοδολογία που καταρτίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1 συνάδει με τις μεθόδους για την αξιολόγηση της επιρροής των στοιχείων του συστήματος μεταφοράς και των ΣΧΔ που βρίσκονται εκτός της περιοχής ελέγχου ενός ΔΣΜ που καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 75 παράγραφος 1 στοιχείο α).»
Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλεται προς Δημόσια Διαβούλευση η κοινή πρόταση όλων των ΔΣΜ για τον συντονισμό της ανάλυσης επιχειρησιακής ασφάλειας σύμφωνα με το άρθρο 84 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία υποβλήθηκε στη ΡΑΕ προς έγκριση, καθώς και η επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα, δυνάμει του υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-245769/18.09.2018 εγγράφου του ΑΔΜΗΕ. Επισυνάπτονται: Πρόταση όλων των ΔΣΜ για μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της σημασίας των πάγιων στοιχείων όσον αφορά τον συντονισμό των διακοπών σύμφωνα με το άρθρο 84 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. 10 Ioυλίου 2018 (ελληνικό κείμενο) All TSOs’ proposal for a methodology for assessing the relevance of assets for outage coordination in accordance with Article 84 of Commission Regulation (EU) 2017/1485 of 2 August 2017 establishing a guideline on electricity transmission system operation. July 10 2018 (αγγλικό κείμενο) Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: 30 Oκτωβρίου 2018. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του. Συνημμένα αρχεία
  1. Πρόταση των ΔΣΜ (μέγεθος: 376,114 kb)
  2. TSOs’ proposal (μέγεθος: 321,401 kb)