Mytilineos: Σε φάση νέου σχεδιασμού το mega αιολικό στην Ικαρία

Mytilineos: Σε φάση νέου σχεδιασμού το mega αιολικό στην Ικαρία
Δευτέρα, 15/11/2021 - 12:12

Στόχος η τοποθέτηση μεγαλύτερων ανεμογεννητριών σε λιγότερες θέσεις - Προωθείται το «πάντρεμα» με το αιολικό στους Φούρνους με νέα κοινή ΜΠΕ - Το κοινό project των 447 MW και τα σενάρια για τη διασύνδεση

Σε φάση νέου σχεδιασμού έχει εισέλθει το mega αιολικό project της Mytilineos για την Ικαρία, το οποίο προβλέπεται να «δέσει» με το αντίστοιχο των Φούρνων, φτάνοντας μελλοντικά σε συνολική ισχύ τα 447 MW.

Ειδικότερα, το έργο ισχύος 330 MW, το οποίο «τρέχει» η θυγατρική «Ίκαρος Άνεμος Α.Ε.», έχει λάβει σχετική άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΡΑΕ το 2011, για διάφορες θέσεις της Ικαρίας (Βίγλα- Καψάλη- Ποδήλια- Υψώνας- Κασμιάνος-Προβατοκεφάλας- Ρούκουνας- Σαραντάδων- Ερίφη- Κουταλόπετρα- Βάρκα-Παπουλογάρι- Σελλάδια- Μεγάλοφος- Σαμάκι- Κλιράτια- Στάσουσα- Παπουτσοκρύφτης- Αναβάθρες- Ράντι- Σταυρί- Πούντα- Πρ. Ηλίας- Κακό Καταβασίδι- Αιθέρας όρος), στο όνομα της ΜΟΒΑΛ ΑΒΕΕ. Τον Νοέμβριο του 2020 έγινε τροποποίηση της άδειας λόγω μεταβολής της επωνυμίας της χρηματοδότριας εταιρείας, από ΜΟΒΑΛ σε «Μυτιληναίος Α.Ε.». Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιανουάριο του 2019 η ΜΟΒΑΛ απορροφήθηκε εξ ολοκλήρου από την Μυτιληναίος Α.Ε. η οποία κατέχει άμεσα το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της «Ίκαρος».

Στη συνέχεια, η εταιρεία υπέβαλε στη ΡΑΕ, από τον περασμένο Φεβρουάριο μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου φέτος, σειρά συμπληρωματικών εγγράφων και η Αρχή στις 11 Νοεμβρίου εξέδωσε νέα Βεβαίωση Παραγωγού για το έργο, σε αντικατάσταση της παλαιάς άδειας. Υπενθυμίζεται ότι η Mytilineos έχει σε λειτουργία στην Ελλάδα αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 194 MW και αρκετά έργα υπό αδειοδότηση.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Τι προβλέπει ο νέος σχεδιασμός

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της «Ίκαρος Α.Ε.» η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2010, διαθέτει άδεια παραγωγής για ένα αιολικό πάρκο, σε διάφορες περιοχές του Δήμου Ικαρίας, συνολικής ισχύος 330MW και μη δεσμευτική προσφορά όρων σύνδεσης του έργου, η οποία έγινε αποδεκτή από την εταιρεία. Από την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής μελέτης προέκυψε, όπως σημειώνεται, ότι ορισμένες θέσεις ανεμογεννητριών (Α/Γ), δεν είναι περιβαλλοντικά συμβατές. Έτσι, «εξετάζουμε εναλλακτικούς σχεδιασμούς, χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας στις Α/Γ, με Α/Γ μεγαλύτερης ισχύος, σε λιγότερες θέσεις» αναφέρεται.

Στις οικονομικές καταστάσεις (για τη χρήση του 2020) της εταιρείας, της οποίας Πρόεδρος είναι το υψηλόβαθμο στέλεχος της Mytilineos (Γενικός Διευθυντής Τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου) Ντίνος Μπενρουμπή, τονίζεται ότι «για να ενισχυθεί η οικονομική απόδοση του έργου, με πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, θα συνδυαστεί με το αιολικό πάρκο Φούρνων, ισχύος 117MW, για το οποίο η εταιρεία έχει υποβάλει αίτηση άδειας παραγωγής στη ΡΑΕ με αριθμ. πρωτ. Ι-207370/10.06.2016 και αναμένουμε την έκδοση της άδειας παραγωγής» (αφορά στη θέση Τραχήλι).

Μέχρι να εκδοθεί η άδεια παραγωγής για το Α/Π Φούρνων, «γίνεται ανασχεδιασμός του έργου και εκπονείται κοινή Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), και για τα δύο Α/Π, λόγω της εγγύτητάς τους, καθώς και κοινός σχεδιασμός της υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα, για το σύνολο της ισχύος των 447 MW (330MW Α/Π Ικαρίας και 117ΜW Α/Π Φούρνων).

Παράλληλα, όπως σημειώνεται, «γίνονται προσπάθειες όπως υπάρξει κεντρικός σχεδιασμός διασύνδεσης των νησιών του Β.Α. Αιγαίου, από τον ΑΔΜΗΕ».

Υπενθυμίζεται ότι στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ προβλέπεται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου, με κόστος 887 εκατ. ευρώ και με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2029. Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξουν οκτώ αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα σε Σκύρο, Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Λέσβο, Χίο (με τα Ψαρά), Ικαρία (με τους Φούρνους-Θύμαινα), Σάμο και Αγαθονήσι.

Το έργο θα αποτελεί συνέχεια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων και σύμφωνα με τα αποτελέσματα αναλυτικής διερεύνησης, ως βέλτιστη λύση προκρίνεται η διασύνδεση να πραγματοποιηθεί αμφίπλευρα, δηλαδή με ένα κύκλωμα στο ΚΥΤ Ν. Σάντας και με ένα κύκλωμα στο ΚΥΤ Αλιβερίου.

Σταύρος Γριμάνης / newmoney.gr