Energean στο Ισραήλ: O αγωγός του Karish συνδέθηκε με το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της INGL

Energean στο Ισραήλ: O αγωγός του Karish συνδέθηκε με το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της INGL
Πέμπτη, 03/03/2022 - 17:53

Ολοκληρώθηκε η σύνδεση του κοιτάσματος Karish με το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της διαχειρίστριας INGL (Israel Natural Gas Line) στον σταθμό της Energean στην ακτή του Dor.

Πρόκειται για την ένωση δύο αγωγών μεταφοράς με διάμετρο 30 ίντσες για τη μεταφορά του φυσικού αερίου μέσω του εθνικού συστήματος της INGL, έπειτα από την έλευσή του με υποθαλάσσιο αγωγό 90 χιλιομέτρων που θα έρχεται από το Energean Power, το πρώτο FPSO στην ιστορία της Ανατολικής Μεσογείου, το οποίο θα αντλεί το αέριο από το θαλάσσιο κοίτασμα Karish.

Την εξέλιξη, μάλιστα, χαιρέτησε με δήλωσή του ο Μαθιός Ρήγας, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Energean, ο οποίος έκανε λόγο για μία ακόμη σημαντική εξέλιξη που φέρνει την εταιρεία πιο κοντά στην έναρξη παραγωγής φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο. Η έναρξη παραγωγής από το κοίτασμα Karish τοποθετείται στο τρίτο τρίμηνο του έτους και ήδη η Energean έχει υπογράψει συμβόλαια για την διάθεση των 7,2 δισεκ. κυβικών μέτρων αερίου από τα 8 δισ. κυβικά μέτρα που μπορεί να παράξει το Energean Power σε ετήσια βάση.

Παράλληλα με τη σημαντική αυτή εξέλιξη, η εταιρεία "είδε" το πλοιογεωτρύπανο Stena IceMAX να ξεκινά από το Las Palmas για το Ισραήλ, όπου περί τα μέσα Μαρτίου θα ξεκινήσει το νέο γεωτρητικό πρόγραμμα της Energean, στο πλαίσιο του οποίου θα πραγματοποιηθούν από 3 έως 5 γεωτρήσεις, αρχής γενομένης από τη γεώτρηση "Athena" στο Block 12. Η εταιρεία έχει ως στόχο την ανακάλυψη έως 110 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου και, σε περίπτωση επιτυχίας, θα πρόκειται για ποσότητες που μπορούν να εξαχθούν προς τις αγορές της ευρύτερης περιοχής.

Πρόσφατα, άλλωστε, η Energean υπέγραψε με την αιγυπτιακή EGAS μία Συμφωνία Κατανόησης (Memorandum of Understanding) για την εξαγωγή από το Ισραήλ στην Αίγυπτο έως και 2 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως. Αυτές οι ποσότητες θα είναι δυνατό να καταναλωθούν είτε στην Αίγυπτο είτε και να εξαχθούν προς τις ευρωπαϊκές αγορές, είτε μέσω της υγροποίησής τους στους υφιστάμενους τερματικούς σταθμούς της Αιγύπτου είτε και μέσω άλλων υποδομών (λ.χ. CNG) που είναι δυνατό να δημιουργηθούν.