Ξιφαράς: Η ηλεκτροκίνηση ξεκινά από τις δημόσιες μεταφορές

Ξιφαράς: Η ηλεκτροκίνηση ξεκινά από τις δημόσιες μεταφορές
Παρασκευή, 21/01/2022 - 10:32

Στον εξηλεκτρισμό των δημόσιων μεταφορών και τις ανάγκες των υποδομών φόρτισης αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώθηκε την Πέμπτη από την HAEE και το Insider.gr.

Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που «τρέχει» το υπουργείο Υποδομών, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι από αυτά, τα 350 είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Αναλύοντας περαιτέρω επεσήμανε ότι πρόκειται για περισσότερες από 200.000 μετακινήσεις επιβατών ημερησίως, κάτι που σε σχέση με το πλήθος των ιδιωτικών ηλεκτρικών οχημάτων, παραπέμπει σε ένα πολλαπλάσιο αποτύπωμα όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση.

«Αν σε αυτό προσθέσουμε και τα ΤΑΞΙ - όπου και εκεί υπάρχει ένας πολύ μεγάλος σχεδιασμός - ο αριθμός των επιβατών που θα μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς, με την ευρεία έννοια του όρου, υποδεικνύει ότι το πρώτο κομμάτι όπου θα έχουμε ουσιαστική διείσδυση στην αγορά είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες», ανέφερε ο κ. Ξιφαράς.

Μέσα στους επόμενους μήνες οριστικοποιούνται οι διαδικασίες για τα συνεργεία ηλεκτρικών οχημάτων

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών αναφέρθηκε και στα συνεργεία ηλεκτρικών οχημάτων εξηγώντας ότι υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία η οποία αποτελείται από δύο στάδια. Το πρώτο αφορά στην εκπαίδευση των τεχνιτών και για αυτό έχει ήδη σταλεί (και βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης) ένα draft Προεδρικού Διατάγματος από το υπουργείο Υποδομών στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο είναι συναρμόδιο.

Το δεύτερο στάδιο αφορά στη διαδικασία με την οποία θα γίνεται η αναγγελία της έναρξης εργασιών των συνεργείων (έχει καθοριστεί με ΚΥΑ από τον Ιούλιο του 2021) και όπως προανήγγειλε ο κ. Ξιφαράς, μέσα στους επόμενους μήνες θα έχει προσδιοριστεί το σύνολο των εργασιών.

Προσδοκία μέχρι το Μάρτιο να έχουν χαρτογραφηθεί οι υποδομές φόρτισης

Το υπουργείο εργάζεται εντατικά για την κατάρτιση του μητρώου υποδομών φόρτισης το οποίο θα καταγράφει όλους τους δημόσιους φορτιστές. «Είμαστε σε διαδικασία υλοποίησης του project, έχουμε καθορίσει μία σειρά από δύο παραδοτέα που αφορούν, πρώτον, στα στατικά δεδομένα (θέση φορτιστή, τα σημεία σύνδεσης, τιμή φόρτισης κλπ) για τα οποία τον επόμενο μήνα προγραμματίζεται να ζητηθεί από τους φορείς της αγοράς υποδομών να ενημερώσουν με τα στοιχεία τους για να ενταχθούν στην πλατφόρμα. Αν υπάρξει άμεση ανταπόκριση, το Μάρτιο θα έχουμε καταρτίσει το χάρτη με τα σημεία φόρτισης», επεσήμανε ο κ. Ξιφαράς. Το δεύτεορ παραδοτέο αφορά στα δυναμικά δεδομένα (θα περιέχει πληροφορίες για το εάν π.χ ο εκάστοτε φορτιστής είναι σε λειτουργία κλπ), και όπως σημείωσε, το συγκεκριμένο κομμάτι θα είναι έτοιμο μέχρι τον Ιούνιο.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα μας και για αυτό υπάρχει ένας πολύ μεγάλος προγραμματισμός για ζητήματα που σχετίζονται με το ιδιωτικό όχημα και την καθημερινότητα όσο και με τις αστικές συγκοινωνίες. Οι μεταφορές αποτελούν το ένα τρίτο του συνόλου της καταναλισκόμενης ενέργειας παγκοσμίως. Αν σε αυτό υπολογίσουμε και το γεγονός ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ένα μεγάλο μέρος των μετακινήσεων γίνεται με συγκοινωνίες (στην Αθήνα το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 30%), καταλαβαίνουμε ότι ο εξηλεκτρισμός των συγκοινωνιών είναι κάτι παραπάνω από σημαντικός για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα», κατέληξε ο κ. Ξιφαράς.

Πένη Χαλάτση / insider.gr