Πρόσω ολοταχώς για πράσινη ναυτιλία στην Ευρώπη με την Siemens Energy και το ίδρυμα Bellona

Πρόσω ολοταχώς για πράσινη ναυτιλία στην Ευρώπη με την Siemens Energy και το ίδρυμα Bellona
Τρίτη, 14/06/2022 - 11:59
  • Νέα έρευνα της Siemens Energy και του Ιδρύματος Bellona υποστηρίζει ότι μπορούν να επιτευχθούν εύκολα μειώσεις στις εκπομπές άνθρακα, απεξαρτώντας τον κλάδο της ναυτιλίας από τα συμβατικά καύσιμα.
  • Η μελέτη καταδεικνύει ότι τέσσερις χώρες (Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα και Γερμανία) ευθύνονται για το 35% των εκπομπών που παράγονται από την ναυτιλία την Ευρώπη.
  • Αποφυγή εκπομπών έως και 800.000 τόνωνCO2, μπορεί να επιτευχθεί αξιοποιώντας τεχνολογίες που είναι ήδη διαθέσιμες, όπως η ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά συστήματα.
  • Η SiemensEnergyεκτιμά ότι οι υβριδικές λύσεις μπαταριών για πλοία, θα μπορούσαν να συμβάλουν σε μείωση έως και 90% της κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών, ωφελώντας το περιβάλλον και το κλίμα.

Η πράσινη ακτοπλοΐα και ναυτιλία είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στο θαλάσσιο περιβάλλον, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να επιτευχθούν οι μηδενικοί στόχοι, σύμφωνα με την πρωτοποριακή έρευνα Green Marine της Siemens Energy και του Ιδρύματος Bellona.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι σημαντική πρόοδος για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα μπορεί να επιτευχθεί τόσο με την κατασκευή πλοίων ακτοπλοΐας χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών, όσο και με την υιοθέτηση μιας σειράς ευέλικτων λύσεων που θα μπορούσαν να δώσουν σάρκα και οστά στην ηλεκτροπρόωση των πλοίων, εισάγοντας την “πράσινη ναυσιπλοΐα” στη ζωή μας.

Για την Ελλάδα, η έρευνα αναφέρει ότι από την ακτοπλοϊκή δραστηριότητα παράγονται περίπου τα 2/3 των εγχώριων εκπομπών άνθρακα. Επειδή μάλιστα, τα οχηματαγωγά πλοία δαπανούν περισσότερο χρόνο στα λιμάνια, το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών -που υπολογίζεται σε περίπου 37%- παράγεται εκεί. Ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο φόρτο κίνησης, αντιστοιχεί περίπου το 1/3 όλων των εκπομπών λιμένων. Οι συνολικές εκπομπές που σχετίζονται με την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα είναι 310.000 τόνοι CO₂.

Εστιάζοντας στο στόχο για μείωση των εκπομπών κατά 50% παγκοσμίως, την ώρα που ο τομέας της ναυτιλίας συμβάλλει στο 3% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η Siemens Energy συνεργάζεται με τους πελάτες της για την ανάπτυξη λύσεων πρόωσης για πλοία, που θα τα καθιστούν φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτικά.

Η Siemens Energy και το Ίδρυμα Bellona πιστεύουν ότι τα ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να δώσουν το έναυσμα μια νέα εποχή ηλεκτρικών ferriesστην Ευρώπη, σηματοδοτώντας μια κομβική καμπή στην ικανότητα του ναυτιλιακού κλάδου να επιτύχει στόχους μηδενικών ρύπων. Ξεκινώντας από την αναβάθμιση των υφιστάμενων ναυτιλιακών στόλων με την ήδη διαθέσιμη τεχνολογία και φτάνοντας μέχρι και την εξ ολοκλήρου αντικατάσταση του στόλου με υβριδικά ηλεκτροκίνητα πλοία, έχει εντοπιστεί μια ευκαιρία εξοικονόμησης έως και 800.0000 τόνων CO2 ετησίως στις τέσσερις χώρες που αναλύονται στη μελέτη.

Ο Paolo Menotti, Αντιπρόεδρος της Siemens Energy SW Europe, δήλωσε:

"Η μελέτη μας με την Bellona δείχνει περαιτέρω τις δυνατότητες που μπορεί να έχει η πράσινη θάλασσα. Εκτός από τη συμβολή στην επίτευξη των καθαρών μηδενικών στόχων που ορίζονται από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, η μείωση των εκπομπών συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η οποία είναι σημαντική για όλη την κοινωνία.

"Οι αναβαθμίσεις μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων στους στόλους κατά τη διάρκεια της συντήρησης ή μπορούν να λανσαριστούν νέοι στόλοι με ενσωματωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης και υβριδικών συστημάτων. Οι ποικίλες τεχνολογικές λύσεις σημαίνουν ότι ο κλάδος μπορεί να κινηθεί ευέλικτα σε ένα βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας ανάλογα με την ηλικία του στόλου. Αυτό είναι άλλο κρίσιμο βήμα για την επίτευξη μηδενικών στόχων.

"Η Siemens Energy έχει την τεχνογνωσία να υποστηρίξει την ηλεκτροδότηση των πορθμείων και του ναυτιλιακού τομέα. Έχουμε ήδη εγκαταστήσει το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτρικό οχηματαγωγό στον κόσμο με το σύστημα πρόωσης μπαταριών μας και έχουμε δει τα οφέλη απόδοσης και απόδοσης που μπορεί να φέρει αυτό."

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 81% από τα 91.000 πλοία του παγκόσμιου στόλου, είναι μικρού ή μεσαίου μεγέθους, αυτά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία. Κάτι τέτοιο, θα μείωνε δραστικά τις εκπομπές και το κόστος συντήρησης, ενώ θα συνέβαλε και την εξοικονόμηση καυσίμου. Για παράδειγμα, οι υβριδικές λύσεις μπαταριών για πλοία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έως και 90% μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών επιβλαβών αερίων, ωφελώντας το περιβάλλον και το κλίμα.

Για να δείτε ολόκληρη την έρευνα κάντε κλικ εδώ.