Μια ελληνική εταιρία "κάτω από τα καπό" των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη

Μια ελληνική εταιρία "κάτω από τα καπό" των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη
Τετάρτη, 05/09/2018 - 15:22
To 2014, όταν χιλιάδες 'Ελληνες μηχανικοί μετανάστευαν από την Ελλάδα σε αναζήτηση εργασίας, δύο νέοι επιστήμονες ακολουθούσαν τον αντίθετο δρόμο και εν μέσω κρίσης επέστρεφαν από τη Γερμανία -όπου εργάζονταν- στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να δημιουργήσουν μια εταιρεία που θα παράγει καινοτόμα συστήματα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η επιχειρηματική ιδέα ήταν αδιαμφισβήτητα δυνατή, αλλά όταν έψαξαν για χρηματοδότηση βρήκαν κλειστές πόρτες. Στράφηκαν εκεί όπου συνήθως στρέφονται οι νεοφυείς επιχειρήσεις σε τέτοιες περιπτώσεις, στα τρία "F": Friends, Family, Fools. Και ξεκίνησαν με δανεικά, ένα ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο, της τάξης των 4.500 ευρώ περίπου, από ένα μικρό γραφείο 44 τετραγωνικών. Στο "παρά πέντε", λίγο πριν τα παρατήσουν από απογοήτευση, ήρθε το πρώτο συμβόλαιο. Κι από εκεί και πέρα ο δρόμος άνοιξε. Με έδρα τη Λεωφόρο Κ.Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη, η ΚΕΝΟΤΟΜ, η εταιρεία που ίδρυσαν μόλις τέσσερα χρόνια πριν στον χώρο των embedded systems, πουλάει σήμερα τις υπηρεσίες της στις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία. Και έχοντας ξεκινήσει από δύο άτομα, τους συνιδρυτές της, Φώτη Παντελιάδη και Τηλέμαχο Ματιάκη, απασχολεί πλέον 62 εργαζομένους, στη συντριπτική πλειονότητά τους επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης. Οι δε συνέταιροι έχουν γίνει συνολικά πέντε, αφού στην ομάδα προστέθηκαν οι Παναγιώτης Ζαπάρτας, Κωνσταντίνος Λάμαρης και Βασίλης Βασιλικός. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στο "Πρακτορείο 104,9 FM", ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Φώτης Παντελιάδης, συνιδρυτής και managing partner της εταιρείας, επισημαίνει ότι οι άνθρωποι που απασχολεί η ΚΕΝΟΤΟΜ βρίσκονται στην Ελλάδα από επιλογή και όχι "από ανάγκη" κι όταν περπατούν στον δρόμο έχουν την ικανοποίηση και τη χαρά να γνωρίζουν ότι επτά στα δέκα brands αυτοκινήτων που βλέπουν μπροστά τους, κρύβουν στα "ενδότερά" τους τεχνολογία, που οι ίδιοι έχουν "βάλει το χεράκι τους" για να δημιουργηθεί. Κατά τον Φώτη, ελληνικές τεχνολογικές επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν, ακόμη και να πρωταγωνιστήσουν σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά, αρκεί να "ποντάρουν" στην αριστεία. ΄Οπως εξηγεί, «το να παίξεις το χαρτί του κόστους, να πεις στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ότι "εμείς είμαστε το low cost center σας στην Ευρώπη", είναι πολύ μεγάλο λάθος, δεν θα σε πάει μακριά». Αντιθέτως, με την αριστεία, αν δηλαδή «τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους», καταφέρνεις πολλά. «Κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε όταν βρίσκουμε έναν καινούργιο πελάτη, είναι να ξεκινήσουμε με ένα μικρό πιλοτικό πρότζεκτ, για να δει τι μπορούμε να κάνουμε, έχοντας λίγο- πολύ τη βεβαιότητα ότι όταν κλείσει ο πιλοτικός κύκλος θα συνεχίσουμε. Μέχρι τώρα αυτό έχει γίνει» σημειώνει. Προσθέτει ότι το background των αποφοίτων των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι εντυπωσιακό και συμπληρώνει ότι για την ΚΕΝΟΤΟΜ ο τρόπος αντιμετώπισης του ανθρώπινου δυναμικού είναι εξαιρετικά σημαντικός: «Ως εργοδότες προσπαθούμε να εφαρμόζουμε στην εταιρεία μας αυτά που είδαμε στην Ευρώπη ως εργαζόμενοι. Κι όχι αυτά που έζησα και εγώ ως υπάλληλος νωρίτερα στην Ελλάδα. Φροντίζουμε για συνεργασίες με πρόσληψη, πληρωμή των εκτός έδρας εξόδων, δώρα και μπόνους για όσους αξιοκρατικά έκαναν το κάτι παραπάνω. Φροντίζουμε ο χώρος εργασίας να μην είναι λαγούμι. Όλα αυτά τα πράγματα, που στο προσωπικό μου παρελθόν στην Ελλάδα δεν ήταν καθόλου αυτονόητα, βοηθάνε τους ανθρώπους να αποκτήσουν μεγαλύτερο δέσιμο με την ομάδα και να παραμείνουν».