ΕΕ: Ανάγκη για πιο φιλόδοξους στόχους ανανεώσιμης ενέργειας και εξοικονόμησης για την επίτευξη του αυστηρότερου στόχου του 55%

ΕΕ: Ανάγκη για πιο φιλόδοξους στόχους ανανεώσιμης ενέργειας και εξοικονόμησης για την επίτευξη του αυστηρότερου στόχου του 55%
Παρασκευή, 18/09/2020 - 13:24

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να θέσει ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους για την ανανεώσιμη ενέργεια και την εξοικονόμηση ενέργειας, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, αναφορικά με το πως θα μπορούσε να επιτύχει βαθύτερες μειώσεις εκπομπών εντός της δεκαετίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί την μείωση των εκπομπών υπεύθυνων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, το οποίο, σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το ελάχιστο απαραίτητο ποσοστό για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Ο απαιτητικότερος αυτός στόχος έχει προκαλέσει αντιδράσεις στη βιομηχανία και σε διάφορες χώρες, οι οποίες ανησυχούν για το κόστος. Σημειώνεται ότι ο τρέχων στόχος είναι οι μειώσεις των εκπομπών κατά 40% μέχρι το 2030, ενώ η Ένωση βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει μειώσεις κατά 45%.

Την Πέμπτη, η Επιτροπή επέμεινε ότι ο απαιτητικότερος στόχος του 55% είναι οικονομικά εφικτός.

«Έχουμε τις πολιτικές, έχουμε τη δέσμευση, έχουμε τα κεφάλαια για να τον υποστηρίξουμε», δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα, Φρανς Τίμερμανς.

Η μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 θα απαιτούσε από την ΕΕ να στοχεύσει σε ένα ποσοστό 38% -40% ανανεώσιμης ενέργειας έως το 2030 και σε ποσοστό 36% -39% εξοικονόμησης ενέργειας, ανέφερε η Επιτροπή.

Η Ένωση βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του ποσοστού 33% ανανεώσιμης ενέργειας έως το 2030, έναντι ενός υπάρχοντος στόχου του 32%. Ωστόσο, οι χώρες πρόκειται να χάσουν κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες τον στόχο της ευρωπαϊκής ένωσης για 32,5% εξοικονόμησης ενέργειας έως το 2030.

Η Επιτροπή έθεσε και άλλες παραμέτρους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απολιγνιτοποίηση - συμπεριλαμβανομένων αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές των αυτοκινήτων, προσθήκη της ναυτιλίας, των οδικών μεταφορών και των κτιρίων στην αγορά άνθρακα της ΕΕ και επανεξέταση της φορολογίας των ορυκτών καυσίμων.

Αναμένεται πως το επόμενο καλοκαίρι, η Επιτροπή θα θέσει συγκεκριμένες προτάσεις στο τραπέζι.

Ανέφερε μάλιστα, ότι η αύξηση της τιμολόγησης του άνθρακα στην ΕΕ θα βοηθήσει στη συγκέντρωση κεφαλαίων, καθώς χρειάζεται μια επιπλέον ενεργειακή επένδυση ύψους 350 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως από το 2021 έως το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία.

Πηγή: Reuters