Ερώτηση 49 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αναγκαία η άμεση και σημαντική οικονομική ενίσχυση των σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης

Ερώτηση 49 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αναγκαία η άμεση και σημαντική οικονομική ενίσχυση των σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης
Παρασκευή, 28/01/2022 - 11:42

Το ζήτημα της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, μεταξύ άλλων μέτρων, των σχολικών μονάδων προκειμένου να αντεπεξέλθουν και στις αυξημένες ενεργειακές δαπάνες τους, προτάσσουν 49 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας & Θρησκευμάτων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών με θέμα: «Αναγκαία η άμεση και σημαντική οικονομική ενίσχυση των σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης», έπειτα από πρωτοβουλία του βουλευτή Επικρατείας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του κόμματος, Πάνου Σκουρλέτη.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να αντιμετωπίσει σε καθημερινό επίπεδο πολλές και σύνθετες προκλήσεις που έχουν ενταθεί υπέρμετρα από την πανδημία και την κυβερνητική διαχείριση αυτής, αλλά και από την κορύφωση της ενεργειακής κρίσης». Αναφερόμενοι στην «έκρηξη των χρεώσεων για την ενέργεια, που επιβαρύνουν τις σχολικές μονάδες», οι ερωτώντες βουλευτές τονίζουν ότι πρόκειται για ένα γεγονός που «ουσιαστικά δυναμιτίζει την οικονομική τους λειτουργία και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο σύνολο των αναγκαίων δαπανών τους».

Φέρνοντας ως παράδειγμα ότι μια σχετικά μεγάλη σχολική μονάδα των 350 μαθητών στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, «λαμβάνει επιχορήγηση ύψους 18.000 με 20.000 € τον χρόνο από το Υπουργείο Εσωτερικών για τις σχολικές επιτροπές», οι 49 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σημειώνουν ότι «από την επιχορήγηση αυτή οι Δήμοι παρακρατούν ένα μικρό μέρος τους για ιδίες δαπάνες. Επομένως, το πραγματικό ποσό που διαχειρίζεται μια σχολική μονάδα όπως αυτή που προαναφέρθηκε, δεν ξεπερνά τις 16.000 €» και συνεχίζουν: «ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος με την ρήτρα αναπροσαρμογής αλλά και την επιδότηση ρεύματος, για μια σχολική μονάδα της δυναμικότητας που προαναφέρθηκε ανέρχεται πλέον σε 900-950 €/μήνα. Με την ενεργειακή κρίση να φαίνεται ότι θα είναι μπροστά μας για αρκετό καιρό το 2022, το πιθανότερο σενάριο είναι η δαπάνη μόνο για ρεύμα να φτάσει σε ετήσια βάση στις 9.000 € (9 μήνες πλήρης λειτουργία και 3 μήνες μερική). Αν σε αυτή την δαπάνη προστεθεί η θέρμανση (περί τις 4.000 €) και το νερό (περί τα 1.000 €) τότε σχεδόν εξανεμίζεται το σύνολο της υφιστάμενης επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών για τις λοιπές αναγκαίες και ανελαστικές δαπάνες για βασικό εξοπλισμό

Με βάση τα παραπάνω, τα διαθέσιμα ποσά που απομένουν για καθημερινές ή έκτακτες ανάγκες στις σχολικές μονάδες είναι από ελάχιστα έως μηδαμινά. Για την πανδημία (έξτρα κατάλληλες μάσκες για μαθητές, αντισηπτικά, ειδικά καθαριστικά κ.α.), ψηφιακή λειτουργία, τηλέφωνο, γραφική ύλη, αντικατάσταση ή απόκτηση εξοπλισμού, συντήρηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, φωτισμό, βιβλιοθήκες, στήριξη και ανάπτυξη δράσεων ευρύτερου εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος κ.α.».

Οι υπουργοί ερωτώνται:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση πέραν των υφιστάμενων -μια επιπλέον δόση άμεσα τουλάχιστον- προς τις σχολικές επιτροπές σε όλη την Επικράτεια και με ιδιαίτερη μέριμνα για μεγάλα σχολικά συγκροτήματα ώστε να μπορούν να καλύπτουν το σύνολο των αναγκών τους;

2. Εάν, έστω και τώρα, σκέφτονται να υιοθετήσουν την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, η οποία περιλαμβάνει και το πετρέλαιο;

3. Υπάρχει σαφής σχεδιασμός ώστε να ελεγχθεί τιμολογιακά η επιβάρυνση των λογαριασμών ρεύματος των σχολικών μονάδων πέραν της υφιστάμενης, μη αποτελεσματικής εκ των πραγμάτων, επιδότησης;

4. Προτίθενται να αναστείλουν, τουλάχιστον για το 2022, το ΦΠΑ για τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών ώστε να μπορούν να ενισχυθούν περαιτέρω τα οικονομικά των σχολικών μονάδων;

5. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την περαιτέρω ενίσχυση των σχολικών μονάδων με το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, καθώς με την υφιστάμενη ενίσχυση των Δήμων καταγράφεται το δεδομένο της μερικής απασχόλησης και όχι της πλήρους σε πλήθος μονάδων και, άρα, της όχι άμεσης και αναγκαίας καθαριότητας όπου αυτό απαιτείται, λόγω και της πανδημίας σε σχολικές μονάδες;